نگاهی به رتبه‌های دانشگاه‌ها در جشنواره ملی قرآن دانشجویان + جداول
کد خبر: 4162392
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

نگاهی به رتبه‌های دانشگاه‌ها در جشنواره ملی قرآن دانشجویان + جداول

بر اساس بررسی نتایج به دست آمده از سوی دانشگاه‌ها در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نمایندگان وزارت علوم با کسب 60 رتبه برتر بهترین عملکرد را در بین هشت دستگاه دانشگاهی حاضر در این جشنواره داشته‌اند.

کدام دانشگاه‌ها بیشترین رتبه را در جشنواره ملی قرآن دانشجویان کسب کردند +‌ سند

به گزارش ایکنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور هفته گذشته با حضور دانشجویان برگزیده هشت دستگاه دانشگاهی شامل وزارت علوم،‌ وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی – کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

این جشنواره در 40 رشته برگزار شد که 30 رشته از مجموعه رشته‌های آن به صورت ارسال اثر و برگزاری آزمون و 10 رشته بخش آوایی نیز به صورت حضوری به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در شهر ارومیه و طی روزهای 16 تا 19 مردادماه برگزار شد.

بر اساس تحلیل نتایج به دست آمده از سوی خبرنگار ایکنا، در این جشنواره مجموعاً 219 رتبه به نفرات اول تا سوم تمام رشته‌ها در دو بخش بانوان و آقایان اهدا شده و طبق آن دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم بیشترین رتبه و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کمترین رتبه را به دست آورده‌اند. برآوردی که از ابتدای آغاز جشنواره قابل پیش‌بینی هم بود.

بر اساس گزارش ایکنا از بین هشت دستگاه دانشگاهی دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب 60 رتبه (اول تا سوم) در این دوره از جشنواره شده‌اند.   

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که میزبان سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور طی روزهای گذشته بود نیز موفق به کسب 49 رتبه برتر شده‌اند و از این حیث بعد از وزارت علوم در جایگاه دوم رده‌بندی قرار دارند.

بر اساس بررسی نتایج ارائه شده این جشنواره، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با کسب 44 رتبه برتر بعد از وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 23 رتبه، دانشگاه جامع علمی کاربردی با کسب 17 رتبه، دانشگاه فنی و حرفه ای با کسب 16 رتبه، دانشگاه پیام نور با کسب هفت رتبه و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به کسب 3 رتبه، جایگاه‌های چهارم تا هشتم را در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به دست آورده‌اند.

نکته قابل توضیح در مورد نتایج اعلام شده در جشنواره سی و هفتم این است که در فایل اکسل منتشر شده در قسمت گروه‌های تواشیح اسامی تمامی اعضا گروه‌های برگزیده به عنوان نفرات برگزیده در نظر گرفته شده است، در صورتی که در رتبه‌دهی هر گروه به عنوان دارنده یک رتبه اول لحاظ می‌شود.

همچنین در برخی رشته‌ها نیز گروه داوران هیچ شرکت‌کننده‌ای را حائز رتبه ندانسته‌اند، بر همین اساس تمامی رتبه‌های به دست آمده در جشنواره به 219 رتبه رسیده است.

یادآور می‌شود سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور طی روزهای 16 تا 19 مردادماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در شهر ارومیه برگزار شد. 

البته ذکر این نکات قابل ذکر است که بر اساس مشاهدات خبرنگار ایکنا، تعداد نمایندگان وزارت علوم با دستگاهی همچون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قابل قیاس نیست. وزارت علوم بیش از یک میلیون دانشجو دارد اما دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به 10 هزار نفر هم نمی‌رسد.

ضمن اینکه وزارت علوم و دانشگاه‌های این وزارتخانه از تنوع موضوعی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در برخی رشته‌های جشنواره قرآنی، دانشجوی در حال تحصیل دارد اما دانشگاهی همچون علوم و معارف قرآن کریم تعداد رشته‌های محدود و معدودی دارد.

نکته دیگر که باعث شده دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تعداد رتبه چندانی به دست نیاورند، حادثه خارج شدن قطار تهران – ارومیه از ریل بود. در این قطار که با تأخیر نسبتاً زیادی حرکت خود را از سر گرفت نمایندگان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم حضور داشتند و مسئولان این دانشگاه اعتقاد دارند این حادثه باعث شده تا نمایندگان این دانشگاه با توانایی کامل در مسابقات حضور نیابند

اسامی برگزیدگان بخش‌ها و رشته‌های سی‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha