اعلام برنامه زمانی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 4150902
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹

اعلام برنامه زمانی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

برنامه زمانی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، اعلام شد.

اعلام برنامه زمانی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

به گزارش ایکنا، جدول زمانبندی برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در ارومیه برگزار می‌شود، اعلام شد.

بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، این جشنواره از 15 مردادماه با پذیرش برگزیدگان بخش‌های مختلف اعم از آوایی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی، پژوهشی و فناوری رسماً کار اجرایی خود را آغاز می‌کند. 

مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح دوشنبه 16 مردادماه برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در مراسم افتتاحیه نفرات برگزیده بخش‌های غیرآوایی که به صورت ارسال اثر یا برگزاری آزمون کتبی بوده است، تجلیل خواهند شد.

در ادامه و بعد از مراسم افتتاحیه، مسابقات بخش آوایی که تنها بخش حضوری این رویداد ملی است، آغاز می‌شود و تا روز هجدهم مردادماه ادامه خواهد داشت. 

مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز 19 مردادماه برگزار خواهد شد. در این مراسم علاوه بر تجلیل از برگزیدگان بخش‌ آوایی از برگزیدگان بخش‌های ادبی و هنری نیز تجلیل خواهد شد.

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور امسال با حضور حدود 1300 شرکت‌کننده در 9 بخش و 40 رشته برگزار می‌شود.

این افراد نفرات برتر جشنواره‌های داخلی هشت دستگاه دانشگاهی شامل وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی هستند.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از ابتکارات جهاددانشگاهی بوده و برگزاری آن تا دوره بیست و چهارم از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی صورت می‌گرفت. بعد از آن دوره برگزاری و میزبانی از جشنواره به صورت چرخشی بین دستگاه‌های دانشگاهی توزیع شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha