تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی بین اساتید دانشگاه
کد خبر: 4161548
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بیان کرد:

تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی بین اساتید دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در دانشجویی رشد خوبی داشته است، به طرح این سوال که چرا چنین سطحی از فعالیت‌ در بین هیئات علمی وجود ندارد، گفت: امیدوارم در دوره آینده جشنواره ملی شاهد حضور حداکثر دانشجویان باشیم.‌

تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی بین اساتید دانشگاه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که این روزها در شهر ارومیه در جریان است به بیان سخنانی پرداخت.

وی گفت: افتخار بزرگی داریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین گردهمایی رقابتی و بزرگ‌ترین صحنه هم آوردی در کشورمان برای امر قرآن است. از بین همه جشنواره‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و جشنواره‌های مختلف که در سطح دانشگاه برگزار می‌شود، جشنواره قرآنی دانشجویان بزرگ‌ترین جشنواره در نصاب شرکت کننده است. 

رستمی با اشاره به اینکه گاهی ما قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی‌دانیم، گفت: شاید یکی بگوید امام حسین(ع) قبل از انقلاب هم بوده و ربطی به جمهوری اسلامی ندارد. یک بخش این حرف درست است چرا که از سال 61 هجری اباعبدالله(ع) مایه جوشش و حرکت جامعه مسلمان بوده است اما اگر توجه نکنیم به برکت جمهوری اسلامی چه اتفاقاتی در این کشور برای خدمت به اهل بیت(ع) و اسلام افتاده ناشکری بزرگی است.

بوی افزود: نباید فراموش کرد که در رژیم منحوس و آلوده و فاسد پهلوی در ماه محرم جشن هنر شیراز برگزار می‌شد، که شأن جلسه اجل از این است که بگویم چه اتفاقی در آن جشن افتاده است. سفیر انگلیس در مورد آن جشن می‌گوید اگر این اتفاق در انگلستان می‌افتاد کشور به هم می‌ریخت. در ماه محرم بساط شرابخواری یزیدی پهلوی دایر بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امروز بزرگ‎‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات دینی و مذهبی ما اتفاقاً در مجامع علمی و فرهیخته اتفاق می‌افتد، مانند همین جشنواره قرآن و عترت که در برخی سال‌ها جمعیت آن تا 320 هزار نفر هم رفته است. کانون‌هایی که برای خدمت به لیبرال دموکراسی تأسیس شد امروز مرکز نشر معارف اسلام است. امروز یکی از کانون‌های فاخر مذهبی کانون‌های هیئات مذهبی است و یکی از کانون‌های اصلی نمازهای جماعت باشکوه در دانشگاه‌ها است. دشمن هم البته کار خود را انجام می‌دهد تا اینها دیده نشود. صحنه، صحنه یک جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران است، وظیفه همه ما به خصوص دست اندرکاران تعلیم و تربیت و آموزش عالی مقابله به این حرکت دشمن است.

رستمی با اشاره به اینکه باید آمادگی مجاهدت در جنگ ترکیبی را داشته باشیم، بیان کرد: دشمن دنبال رقم زدن تصویر نادرست از کشور و دنبال سیاه‌نمایی، ناامید کردن و فاسد نشان دادن جامعه است در حالی که این حرف دروغ محض است. دانشگاه ما دانشگاهی فاخر و جوانان ما جوانان حق طلب و اهل بیت و محبت به مبدا و معاد هستند. 

وی با بیان اینکه کشور رو به جلو حرکت خواهد کرد، گفت: از موانع بزرگی که جلوی راه این نظام و این ملت گذاشته شده است عبور خواهیم کرد و در اینکه خداوند یاور این ملت است شکی نیست. الان مجموعه‌ای از مدیران خدوم در عرصه‌های مختلف حضور دارند این عزم برای مجاهدت و خدمت به این ملت حتماً نتیجه خواهد داد و این وعده خداوند است که یاریگر ما در این عرصه خواهد کرد. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با وجود اینکه هزاران برابر گذشته برای قرآن کار شده است اما فاصله فراوانی با آنچه باید کار شود داریم. سوره مبارکه مائده که آخرین سوره مفصل نازل شده بر وجود شریف پیامبر است. به نزول تورات و انجیل و قرآن اشاره شده است، بعد اشاره می‌کند مبادا از دیگران و هوی و هوس مسیحیان و یهودیان و نظام‌های فاسد دنیای امروزه تبعیت کنید.

رستمی با تأکید بر اینکه فاصله ما با قله بسیار زیاد است، افزود: هر کدام از دانشگاه‌ها باید نسبت به جمعیت دانشجویی که دارند در این جشنواره حضور پیدا کنند. اگر دانشگاه فرهنگیان 96 هزار دانشجو دارد باید سال آینده و در سی و هشتمین دوره جشنواره 96 هزار شرکت کننده داشته باشد. در این جلسه اعلام شد در دانشگاه فرهنگیان هر دانشجومعلم یکی از مهارت‌هایی که می‌آموزد مربی قرآن بودن است، این حداقل کار است، چرا هیئت علمی‌های دیگر نباید در این سطح باشند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه ساختار و سیاستگذاری و اجرا بارهای بزرگی بر دوش همه ماست، گفت: فرصت حضور در عرصه مسئولیت را برای خود یک فرصت برای خدمت به قرآن ببینند و بدانند اگر برای قرآن کاری انجام دهیم، نور قرآن و برکت قرآن سایر کارهای را همراه با توفیق خواهد کرد. 

رستمی بیان کرد: از نظر ساختاری باید مجموعه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تقویت شود، کار خوبی در وزارت بهداشت انجام شده، در وزارت علوم هم مرکز قرآنی استقرار دارد و حتماً باید تعقیب شود تا این جایگاه در سطح خود قرار گیرد، سایر دانشگاه‌ها هم موضوع قرآنی را جدی ببیند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش پایانی صحبت‌های خود بر لزوم توجه به تدبر در قرآن اشاره و بیان کرد: متأسفانه در بازه بین جریان الهی و جریان طاغوتی دشمن دنبال خاموش کردن نور قرآن بوده است. داستان آتش زدن قرآن یکی از جلوه‌های حرکت شیطان برای خاموش کردن نور قرآن است که حتماً خداوند اراده کرده نور قرآن حاکم شود. اما ما چه نقشی در این حرکت داریم؟ بعد از وجود شریف نبوی حاکمانی به قدرت رسیدند که نتوانستند قرآن را از بین ببرند اما بین قرآن و مسلمین فاصله عمیق انداختند. منع تفسیر قرآن و منع روایت حدیث تا دهه‌ها مسلمانان را از فهم قرآن دور کرد. نتیجه این شد آدم‌های قرآن خوان زیادی داشتیم اما رفتار قرآنی مهجور ماند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha