سهمیه دانشگاه‌ها در جشنواره ملی قرآن دانشجویان اعلام شد
کد خبر: 4148296
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

سهمیه دانشگاه‌ها در جشنواره ملی قرآن دانشجویان اعلام شد

سهمیه دستگاه‌های دانشگاهی در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اعلام شد.

اعلام سهمیه دانشگاه‌ها در جشنواره ملی قرآن دانشجویان

به گزارش ایکنا، سهمیه دستگاه‌های دانشگاهی برای اعزام نماینده به سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد که بر اساس آن هشت دستگاه‌ وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم و معارف قرآن و دانشگاه جامع علمی – کاربردی مجموعاً 1315 نماینده در این دوره از جشنواره خواهند داشت.

بر همین اساس وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد سلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی هر کدام با 174 نماینده بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در بین دستگاه‌های دانشگاهی در این دوره از مسابقات دارند. از این تعداد دو سهمیه مربوط به رشته تواشیح است. 

سهمیه این پنج دانشگاه شامل نفرات اول تا سوم مرحله سراسری تمامی رشته‌های آوایی و حفظ به تفکیک آقایان و بانوان و نفرات اول تا سوم مرحله سراسری تمامی رشته‌های بخش معارفی بدون تفکیک بانوان و آقایان است. 

در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی نیز آثار پنج نفر اول مرحله سراسری در دانشگاه مربوطه به جشنواره ملی راه می‌یابد.  

دانشگاه فرهنگیان که میزبان سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان است نیز 159 نماینده در جشنواره سی و هفتم دارد که از این تعداد دو سهمیه مربوط به رشته تواشیح است. 

دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های بخش آوایی به تفکیک بانوان و آقایان در هر رشته دو سهمیه خواهد داشت. در بخش معارفی نیز بدون تفکیک بانوان و آقایان در هر رشته سه سهمیه برای حضور در مرحله ملی این دانشگاه در نظر گرفته شده است. 

همچنین در بخش ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری نیز هر رشته پنج سهمیه دارد. در بخش نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی نیز در هر رشته سه سهمیه اختصاص یافته است(سهمیه رشته دعا و مناجات که زیرمجموعه بخش صحیفه سجادیه است دو نفر خواهد بود.) 

دانشگاه‌های علوم و معارف قرآن و فنی و حرفه‌ای نیز هر کدام 143 نماینده دارند و در مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دارند که از این تعداد یک سهمیه به گروه‌های تواشیح اختصاص یافته است. 

این دو دستگاه‌ دانشگاهی در بخش آوایی و حفظ در هر رشته یک سهمیه دارند. با این حساب تنها نفرات اول رشته‌های مختلف این بخش در مرحله سراسری دانشگاه، به مرحله ملی راه خواهند یافت. این دو دستگاه همچنین برای هر رشته از بخش معارفی سه سهمیه دارند. 

برای بخش‌های پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی نیز هر رشته پنج سهمیه در نظر گرفته شده است و بخش نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی نیز در هر رشته سه سهمیه تعریف. این دو دستگاه دانشگاهی برای رشته دعا و مناجات‌خوانی که زیرمجموعه بخش صحیفه سجادیه است یک نماینده در بخش آقایان و یک نماینده در بخش بانوان دارند. 

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در ارومیه برگزار می‌شود. 

این جشنواره از ابتکارات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی بوده و تا دوره بیست و چهارم از سوی این نهاد برگزار شد و از آن دوره به بعد این رویداد ملی به صورت چرخشی و به میزبانی دستگاه‌های مختلف دانشگاهی در حال برپایی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha