جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی محل تربیت نسل آینده است
کد خبر: 4153947
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
حجت‌الاسلام سعید کرمی:

جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی محل تربیت نسل آینده است

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه جشنواره قرآن و عترت محل تربیت نسل آینده است،‌ گفت:‌ اگر بخواهیم جوان آینده ما معرفت قرآنی پیدا كند، باید معلمی او نیز دارای معرفت قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه برگزاری برنامه همه‌گیری مثل جشنواره قرآن و عترت در محیط دانشگاهی و علمی یكی از نیازهای فضای جامعه امروز است،‌ گفت:‌ هدف این جشنواره، ارتباط مضاعف دانشجویان با قرآن در محیط شاد و رقابت‌محور است.

وی افزود: با توجه به تعدد شرکت‌کنندگان نسبت به جشنواره‌های دیگر می‌توان ادعا کرد كه بزرگترین جشنواره دانشگاهی و حتی ملی در حال برگزاری است. 

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر مدیریتی دانشگاه فرهنگیان مطمئن هستیم سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت به نحو احسن برگزار خواهد شد.  

کرمی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه انقلاب اسلامی برشمرد و با تأکید بر اینکه آینده انقلاب به این دانشگاه گره خورده است، گفت: باید برای معلمان نسل آینده برنامه‌هایی داشته باشیم تا علاوه بر رشته تخصصی خود در همه ابعاد دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رشد پیدا كنند و بتوانند در تربیت نسل آینده گام مثبتی برداشته باشند.

وی جشنواره قرآن و عترت را محل تربیت نسل آینده معرفی و بیان کرد: اگر بخواهیم جوان آینده ما معرفت قرآنی پیدا كند باید معلمی كه او را تربیت می‌كند هم دارای معرفت قرآنی باشد. 

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه جشنواره قرآن خاستگاه شخصیت‌بخشی و هویت‌بخشی دینی و قرآنی به دانشجومعلمان است،‌ اظهار کرد: باید برای برگزیدگان جشنواره، فضایی در نظر گرفته شود كه این افراد هسته اولیه‌ شكل‌گیری فعالیت‌های قرآنی و مربی‌هایی برای تقویت حلقه‌های قرآنی باشند. 

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از 15 تا 19 مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

در این جشنواره دانشجویان برگزیده جشنواره‌های داخلی هشت دستگاه دانشگاهی شامل وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور دارند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha