چگونه‌ عده‌ای دست‌شان به خون امام معصوم(ع) آلوده شد؟
کد خبر: 4076744
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

چگونه‌ عده‌ای دست‌شان به خون امام معصوم(ع) آلوده شد؟

با اشاره به اینکه حب دنیا نقطه ضعف اصلی عده‌ای بود که دستشان بر خون سید‌الشهدا(ع) آلوده شد، گفت: عدم علاج حب دنیا باعث می‌شود انسان در لحظه‌های حساس از امام معصوم جدا و ولی خدا را تنها بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه، روز گذشته، ۱6 مردادماه در مراسم سخنرانی شب دهم محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: گفت: سیدالشهدا(ع) در خطابه‌های خودشان تأکید داشتند نه صلح خواهد کرد و نه ذلت را خواهد پذیرفت و نه از معرکه جنگ فرار خواهند کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا حجت را بر دشمنان تمام و خود را معرفی کردند اما دشمنان، حضرت را به پذیرش ذلت و بیعت با یزید دعوت می‌کردند.

استاد حوزه‌علمیه با اشاره به اینکه حب دنیا نقطه ضعف اصلی عده‌ای بود که دستشان بر خون سید‌الشهدا(ع) آلوده شد، گفت: طبق فرموده امام حسین(ع) خداوند دنیا را بسیار زیبا آفریده اما دنیا معبر امتحان و دار زوال است و اهل دنیا تماما رفتنی هستند و بقایی در کار نیست.

وی بیان کرد: بر اساس کلام سیدالشهدا(ع) فریب خورده اصلی کسی است که فریب دنیا بخورد و کسی عاقبت به شر خواهد شد که مشغول جلوه‌ها و جاذبه‌های دنیا شود به همین خاطر باید مواظب باشیم سنت‌های الهی را فراموش نکنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه عدم علاج حب دنیا باعث می‌شود انسان در لحظه‌های حساس از امام معصوم جدا و ولی خدا را تنها بگذارد، ابراز کرد: همواره «سبیل الله» و «سبیل شیطان» در مقابل همدیگر قرار دارند و اگر در همین دنیا به وادی حب دنیا وارد شویم به وادی جهنم وارد شده‌ایم چرا که جهنم هم مشتری‌های خاص خودش را دارد.

وی در ادامه گفت: حیات دنیوی در تمام قرآن کریم با تحقیر یاد می‌شود در حالیکه حیات طیبه اینگونه نیست؛ در سوره عنکبوت که بحث راه خدا و راه شیطان است خداوند در اواخر سوره می‌فرماید تمام دنیا بازیچه‌ای بیش نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمام انسان‌ها باید در عالم ارض از وسط حیات دنیایی عبور کنند به همین خاطر اگر فریب جلوه‌های دنیا را نخوریم به دار آخرت و حیات طیبه می‌رسیم اما اگر دچار تفاخر و تکاثر و … بشویم از دار آخرت محروم خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه رزق اصلی امت اسلام با متاع دنیایی دنیا‌پرستان فرق دارد و ابدی است در حالیکه رزق‌های دنیاپرستان تماما فنا خواهد شد، گفت: حقیقت حیات دنیا، پذیرش ولایت دشمنان و ائمه جور است که در مقابل دستگاه نبی اکرم، دنیا را مزین کرده‌اند تا انسان‌ها را از اهل‌بیت(ع) جدا سازند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کسی که یزید را انتخاب کند در حقیقت حیات دنیا را انتخاب کرده اما اگر کسی اهل‌بیت(ع) را انتخاب کند، حیات آخرت را انتخاب کرده است.

انتهای پیام
captcha