طلب شهادت با ارزش‌تر از نفس شهادت است
کد خبر: 4076248
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

طلب شهادت با ارزش‌تر از نفس شهادت است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: طالب شهادت بودن مهم‌‌تر از نفس شهادت است، چراکه مشتاقانه در کنار امام زمان(عج) بودن بسیار ارزشمند است به همین خاطر باید همیشه جزو مستشهدین باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه،به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه، روز گذشته، 14 مردادماه در مراسم سخنرانی شب هشتم محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: یکی از آیاتی که اشاره به واقعه کربلا دارد و روایات نیز آن را تأیید می‌کنند آیه ۷۷ سوره مبارکه نساء است؛ خداوند در این آیه دستور به جهاد داده است و با تعابیری لطیف و برجسته مباحث جهاد و شهادت را بیان کرده است.

وی ادامه داد: تمام فرصت‌های دنیا کوتاه است و حتی کسانی که عمر طولانی داشتند مثل حضرت نوح(ع) از فرصت کم دنیا سخن می‌گفتند، در حالی که ایشان حدود ۹۰۰ سال در این دنیا زندگی کردند.

میرباقری اظهار کرد: طبق آیه ۷۷ سوره نساء تمام متاع دنیا اندکی بیش نیست و فرصت‌ها کم و مرگ نزدیک بوده و حیات آخرت برای کسانی که گرفتار دنیا نبودند بهتر از حیات دنیایی است. یکی از نکات این آیه این است که جهاد در راه خدا دارای شرایط خاصی است و هر کسی اهل این‌گونه جهاد نیست، چراکه جنگ در راه غیرخدایی اتلاف جان است و هیچ فایده‌ای ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تنها تربیت‌شدگان مکتب اهل‌ بیت(ع) می‌توانند در این‌گونه جهادها شرکت کنند، چراکه این مسیر آمادگی‌های خاصی را می‌طلبد. اصحاب سیدالشهدا(ع) گرچه به ظاهر به شهادت رسیدند، اما هیچ‌گاه متحمل ضرر و خسارتی از سوی شجره بنی‌امیه نشدند، چراکه اصحاب عاشورایی به حیات طیبه رسیدند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: انسان‌هایی که با خداوند تجارت کنند و دعوت خدا را اجابت کنند خداوند به آن‌ها بشارت پیروزی می‌دهد و سودی کسب خواهند کرد که ابدی است؛ کسانی می‌توانند در این مسیر حرکت کنند که خود را از تمام تعلقات دنیایی رها کرده باشند.

رئیس فرهنگستان علوم‌ اسلامی بیان کرد: اگر اصحاب عاشورایی در کنار سیدالشهدا(ع) به شهادت نمی‌رسیدند الان اثری از آن‌ها نبود، چراکه عمر انسان‌ها کوتاه است و زودگذر، اما این اصحاب به مقامی رسیدند که تا ابد ماندگار شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: هیچ‌گاه درجات لشکر «توابین» و لشکر «سلیمان بن صرد خزاعی» همانند حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه و دیگر اصحاب عاشورایی نیست، چراکه امثال حبیب از همان ابتدا به لشکر سید‌الشهدا(ع) ملحق شده بودند.

وی اظهار کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) باید با سرعت تمام به لشکر حضرت ملحق شویم و از بهانه‌جویی دوری بجوییم و موانع را قبل از ظهور برطرف کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه  شهادت و جهاد کسانی حقیقی و مقبول است که به مقام تسلیم در برابر امام معصوم رسیده باشند، یادآور شد: طالب شهادت بودن مهم‌‌تر از نفس شهادت است، چراکه مشتاقانه در کنار امام زمان(عج) بودن بسیار ارزشمند است؛ به همین خاطر باید همیشه جزو مستشهدین باشیم.

انتهای پیام
captcha