به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیتالله سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در درس اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت در سالن محراب حرم مطهر، با بیان اینکه ماه رجب از نظر شرافت، قداست و برکات جایگاه ویژهای دارد، اظهار کرد: خداوند همواره ارحمالراحمین است، اما در این ماه رحمت خاصی بر بندگان نازل میشود و لازم است مؤمنان با دعا و استغفار، از این فرصت بهرهمند شوند.
وی با اشاره به اهمیت دعاهای زبانی و عملی افزود: دعا باید برخاسته از اخلاص و اضطرار باشد تا به اجابت نزدیک شود. دعاهایی که از سر تضرع و نیاز واقعی مطرح میشوند، انسانساز هستند و شخصیت مؤمن را شکل میدهند.
سعیدی تأکید کرد: دعا در شرایط سخت و با اخلاص، حتی میتواند دلهای سخت را متحول کند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) سپس به وظیفه مدیران و کارکنان این آستان در برخورد با زائران اشاره کرد و گفت: زائران این حرم شریف مورد عنایت حضرت هستند و باید با احترام و اخلاق خوش با آنان رفتار شود. حتی اگر مراجعان توقعی نابجا داشته باشند، لازم است با زبان نرم و برخورد مناسب پاسخ داده شود تا احساس تحقیر نکنند.
وی با استناد به سیره امیرالمؤمنین(ع) در برخورد با دشمنان، بیان کرد: حضرت علی(ع) در میدان مبارزه نیز درس اخلاق و بزرگواری دادند. ما نیز باید در ادارهها و بخشهای مختلف آستان، با زائران و مراجعان با همان روحیه برخورد کنیم.
سعیدی با ذکر روایتی از امام رضا(ع) درباره نحوه کمک به نیازمندان، یادآور شد: اهلبیت(ع) حتی در کمک به مردم، کرامت آنان را حفظ میکردند تا احساس نیاز و تحقیر نکنند. این سیره باید الگوی ما و همه مسئولان در خدمت به مردم باشد.
انتهای پیام