صبر بر بلا سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود
کد خبر: 4075483
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
حجت‌الاسلام میرباقری:

صبر بر بلا سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه جامعه‌ای که بر سختی‌ها صبر کند به رشد و تعالی می‌رسد، گفت: مهم‌ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان‌ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه، 11 مردادماه در مراسم سخنرانی شب پنجم محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: طبق فرموده امام حسین(ع)، خداوند یک روزی برای هر انسانی مقدر کرده است که انسان باید به این سمت حرکت کند و لازم است راضی به رضای الهی و تابع رضای خداوند متعال باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعظم ابتلائات عالم هستی و عظیم‌ترین مصائب برای سید‌الشهدا رقم خورده است اما در باطن کربلا یک ضیافت الهی مهیا شده است، ادامه داد: تمام مخلوقات عالم هستی از سفره معنوی عاشورا متنعم هستند مگر افرادی که با نبی خدا عناد داشته باشند.

میرباقری اضافه کرد: مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می‌کنند که سوره فجر، «سورةالحسین» است و اگر کسی در قیامت با این سوره محشور شود به مقام مصاحبت با سید‌الشهدا نائل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سید‌الشهدا(ع) به‌گونه‌ای در واقعه کربلا صبر و پایداری کردند که ملائکه آسمان متعجب و دشمنان نیز شگفت‌زده شدند، اظهار کرد: خداوند در قرآن مکرر به انبیای الهی توصیه می‌کند باید در طرح خداوند صبر و استقامت داشته باشید تا امت‌ها از وادی‌های سخت به سلامت و عافیت عبور کنند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری با اشاره به اینکه مهم‌ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان‌ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است، گفت: تمام طرح‌های خداوند در نهایت به پیروزی ابدی ختم می‌شود به همین خاطر صحنه‌های سنگین و سخت روزی به پایان خواهد رسید و روز موعود فرا می‌رسد.

میرباقری اظهار کرد: خداوند در داستان حضرت یوسف(ع) به زیباترین شکل ممکن صحنه را به پایان رساند که نتیجه صبر حضرت یوسف و حضرت یعقوب و استقامت آن‌ها در طرح الهی بود.

رئیس فرهنگستان علوم‌ اسلامی تأکید کرد: استقامت نبی گرامی اسلام، محور استقامت تمام انبیای الهی است به همین خاطر مطالعه نحوه استقامت انبیای الهی دارای لطایفی است که نباید از آن‌ها غافل شد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شیعیان در سایه صبر و استقامت اهل‌ بیت(ع) در مسیر الهی، استقامت دارند به همین خاطر بدون عنایت حضرات معصومین(ع) امکان کسب این مقام وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر جاذبه‌های دنیوی، تهدیدات و تطمیع‌ها انسان را از مسیر سید‌الشهدا(ع) جدا نکند قطعا از سوی خداوند اجری عظیم را در پی دارد، بیان کرد: وقتی حضرت نوح در دل کویر مشغول ساختن کشتی بود مردم بی دین، حضرت را مسخره می‌کردند، اما زمانی که روز موعود و وعده خداوند فرا رسید تمام زمین را آب فرا گرفت و منکرین نبوت حضرت غرق شدند.

رئیس فرهنگستان علوم‌ اسلامی گفت: فاسقان و منافقانی که پیوند خود را با معصومین(ع) قطع کنند و رشته‌های نبوت، غدیر و ولایت را منکر شوند هلاک شده و از شفاعت بی‌بهره می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان‌ رهبری یادآور شد: خداوند، پیمانه صابران را به غیرحساب پر می‌کند و گنج‌هایی از سوی خداوند به آن ها عطا می‌شود که غیرقابل وصف است.

انتهای پیام
captcha