چگونه رزق‌ ماه محرم را حفظ کنیم
کد خبر: 4076960
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

چگونه رزق‌ ماه محرم را حفظ کنیم

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه رزق‌ها و نعمات خاصی در محافل اقامه عزای سیدالشهدا(ع) روزی انسان می‌شود اما نکته مهم این است که این نعمات را حفظ کنیم، گفت: قدم اول در مرحله شکرگزاری نعمت ماه محرم این است انسان نعمتی را که دریافت کرده قدر بداند و در مرحله دوم به خود نسبت ندهد بلکه آن را توفیق الهی بداند و در مرحله سوم این نعمت را به خداوند بازگرداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه، روز گذشته، 17 مردادماه در مراسم سخنرانی شب یازدهم محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: خداوند در فرصت‌هایی که در عمر ما قرار داده است تأکید کرده باید خود را در نسیم رحمت قرار دهید که یکی از مهم‌ترین نسیم‌های رحمت، نسیمی است که از ناحیه سیدالشهدا(ع) به‌سوی ما می‌وزد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی و شکرگزاری بابت این نسیم جزو وظایفی است که خداوند از محبان اهل‌ بیت(ع) خواسته است، ادامه داد: رزق‌ها و نعمات خاصی در محافل اقامه عزای سیدالشهدا(ع) روزی انسان می‌شود چراکه خداوند رزق‌های خاصی در این محافل مقدر کرده است و هر کسی به اندازه وسع خود به این رزق‌ها می‌رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: یکی از رزق‌های ایام ماه محرم، اشک بر مصائب سیدالشهدا(ع) است که این اشک مطهر قلوب است و مرتفع‌کننده انسان از آلودگی‌هاست.

وی بیان کرد: تأثیر اشک بر مصائب سید‌الشهدا(ع) بر طهارت انسان بیشتر از ذکر استغفار است، چراکه طبق روایت، اشک بر ماتم امام حسین(ع) باعث می‌شود خداوند تمام گناهان بزرگ و کوچک و کم و زیاد انسان را بیامرزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی دیگر از آثار این اشک، حیات قلب و افزایش محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است که این‌ها به واسطه انس با مجالس سید‌الشهدا(ع) ایجاد می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار کرد: نبی گرامی اسلام می‌فرمایند اگر خداوند در سفره رزق کسی محبت اهل‌ بیت(ع) را قرار داد این شخص به تمام خیر و دنیا و آخر رسیده است.

میرباقری تأکید کرد: در ایام ماه محرم همه چیز برای دریافت رزق‌های خاص الهی مهیاست، اما نکته مهم این است که این نعمات را حفظ کنیم چون شیطان در کمین است که انسان‌ها نتوانند این نعمات را حفظ کنند؛ شیطان دنبال مؤمن است که نقطه ضعفی پیدا کند و با لشکریان خود انسان مؤمن را دنبال می‌کند تا به دام بیندازد.

میرباقری بیان کرد: قدم اول در مرحله شکرگزاری این است که انسان نعمتی را که دریافت کرده قدر بداند و در مرحله دوم به خود نسبت ندهد بلکه آن را توفیق الهی بداند و در مرحله سوم این نعمت را به خداوند بازگرداند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرار دادن نعمات و رزق‌های الهی در معرض شیطان، کفر نعمت است، چراکه پیروی از گام‌های شیطان باعث هبط عمل خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: انسان باید مراقب باشد، شیطان راهی در زندگی وی پیدا نکند چراکه شیطان به دنبال جدایی انسان‌ها مخصوصا جوانان از مکتب سیدالشهدا(ع) است.

انتهای پیام
captcha