آیه‌های قرآن برای حافظان؛ تلنگری در لحظات حساس زندگی
کد خبر: 4079165
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

آیه‌های قرآن برای حافظان؛ تلنگری در لحظات حساس زندگی

متسابق حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم گفت: از تاثیرات حفظ قرآن در زندگی این است که آیه‌های قرآن در لحظات حساس شبیه تلنگر عمل می‌کند. همراهی و انس با آیه‌های قرآن بسیار شیرین و لذت‌بخش است‌.

فاطمه پیروی، متسابق رشته حفظ ۲۰ جزبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن، فاطمه پیروی، متسابق رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، با اشاره اینکه حفظ قرآن را از کودکی شروع کرده و از نوجوانی پای به مسابقات گذاشته اظهار کرد: در ابتدا ترتیل و تحقیق کار می‌کردم و پس از آن در دوران دبیرستان حافظ کل قرآن کریم شدم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین‌بار است که در رشته حفظ ۲۰ جزء شرکت داشته، افزود: حفظ قرآن سبب قوی شدن حافظه می‌شود و هرچند در حین ورود به برنامه حفظ یکساله بسیار برایم شیرین بود ولی خب سختی‌هایی چون سردردها و بی‌خوابی‌های شبانه را داشتم که همه تمام شد و امیدوارم حافظ این تثبیت باشیم.

وی گفت: از نوجوانی مسابقات اوقاف را شرکت می‌کنم ولی مزایای این دوره برگزاری نسبت به سال گذشته عدم حضور داوران در فضای مسابقه بود که استرس متسابق را کاهش می‌داد.

پیروی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم که عامل به قرآن باشیم، تصریح کرد: از تاثیرات حفظ قرآن در زندگی این است که آیه‌های قرآن در لحظات حساس شبیه تلنگر عمل می‌کند البته که همراهی و انس با آیه‌های قرآن بسیار شیرین و لذت‌بخش است‌.

وی افزود: امیدوارم روزی حفط بی‌نقص داشته باشم و عامل به قرآن باشم و پیشنهاد دارم اگر در مسابقات پرسش‌ها با ذکر شماره صفحات قرآن باشد بسیار موثر خواهد بود چون این خود یک حسن است.

پیروی خاطر نشان کرد: خیلی افراد استرس این را دارند که در رقابت با افرادی که بسیار پر تکرار در مسابقات حاضر شدند هیچ شانسی ندارند ولی اگر واقعا تلاش کنند و پشتکار داشته باشند و با هدف انس با قرآن قدم بردارد قطعا موفق خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha