توجه به برنامه ارتقایی جهت رشد کیفی متسابقین
کد خبر: 4079222
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

توجه به برنامه ارتقایی جهت رشد کیفی متسابقین

داور وقف و ابتدا گفت: متولیان قرآنی اوقاف دو هفته تا یک ماه قبل از برگزاری مسابقات، یا در فاصله بین مسابقات شهرستانی و استانی یک برنامه ارتقایی در چند جلسه جهت رشد کیفی برای متسابقین برگزار کنند.

سیده فاطمه میرغیاثی، داوربه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن، سیده فاطمه میرغیاثی، داور وقف و ابتدا، با اشاره به سطح کیفی و کمی متسابقان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: متسابقین در سنوات گذشته نسبت به امسال در سطح مطلوب‌تری قرار داشتند، البته تعداد افرادی انگشت‌شمار و بسیار قوی نیز در این میان وجود داشتند که معمولا هم در مسابقات شرکت می‌کنند که افراد و چهره‌های جدید عمدتا خیلی کم است.

وی افزود: اغلب منتخبین و برگزیدگان مسابقات در موسسات یا حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دوره‌های حفظ را سپری می‌کنند؛ متولیان قرآنی اوقاف دو هفته تا یک ماه قبل از برگزاری مسابقات، یا در فاصله بین مسابقات شهرستانی و استانی یک برنامه ارتقایی در چند جلسه جهت رشد کیفی برای متسابقین برگزار کنند.

میرغیاثی گفت: در این مسابقات اگر حضور استادان راهنما خصوصا در مرحله شهرستانی و البته در مرحله استان را داشته باشیم تا تذکرات لازم به متسابقین بیان شود و آنان را از اشکالات خود آگاه کنند، خصوصا برای افرادی که به کسب رتبه نائل و به مسابقات کشوری راه می‌یابند، بسیار مفید است.

وی ادامه داد: اگر بعد از اتمام این سری مسابقات تا قبل از مسابقات کشوری برای نفرات برتر چند جلسه کلاس توجیهی بگذارند قطعا اشکالات متسابقین کمتر خواهد شد و شاهد رشد کیفی متسابقین خواهیم شد.

داور وقف و ابتدا در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با اشاره به مزایا و مشکلات عدم حضور داوران در فضای مسابقه، تصریح کرد: این اقدام از یک جهت خوب بود و متسابقین استرس کمتری را تجربه می‌کردند که البته در شرایط خاصی چون دوران کرونا موثر بود اما از جهتی حضور استادان در فضای مسابقه سبب کاهش رفت و آمد عوامل و صرفه‌جویی در وقت است.

وی بیان کرد: در استان قم اقدامات بسیار خوبی در خصوص ترغیب و جذب فعالیت‌های قرآنی وجود دارد ولی شاید لازم باشد تبلیغات بیشتری را شاهد باشیم و اوقاف دوره‌های تخصصی را جهت رشد کیفی اعم از حضوری و مجازی برای متسابقین سطوح بالا، داشته باشد. 

میرغیاثی با اشاره به اینکه سزاوار است اطلاع‌رسانی‌ها با دقت بیشتری انجام شود، ادامه داد: برگزاری دوره مسابقات شهرستانی سه هفته پیش بود اما خبرها حاکی از ان است که ظاهرا ضعف‌هایی در اینباره سبب شده تا متسابقین همین دو روز قبل، از راه یافتنشان به این دوره اطلاع یابند که حداقل باید این اطلاع‌رسانی یک هفته تا ده روز قبل انجام می‌شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha