کارشناسان خبره علوم قرآنی وارد میدان شوند
کد خبر: 3338941
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
به منظور رفع شبهات مطروحه در فضای مجازی؛

کارشناسان خبره علوم قرآنی وارد میدان شوند

گروه فضای مجازی: مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی محبان‌الزهرا(س) گفت: متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی از آیات قرآنی و روایات دینی تعابیر و برداشت‌های اشتباهی می‌شود و همه این مسائل به دلیل محتوای اندک در فضای مجازی است؛ کارشناسان خبره علوم قرآنی وارد میدان شوند.

مرتضی متشرعی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی محبان‌‌الزهرا(س)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به وجود شبهات پیچیده در فضای مجازی، اظهار کرد: متأسفانه آنقدر تولید محتوا در فضای مجازی اندک است که شبهات به ظاهر ساده اما بسیار پیچیده در این فضای نوین ایجاد می‌شود و متاسفانه نوع بیان این شبهات به گونه‌ای است که در اذهان کاربران می‌نشیند.

وی افزود: متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی از آیات قرآنی و روایات دینی تعابیر و برداشت‌های اشتباهی می‌شود و همه این مسائل به دلیل محتوای اندک در فضای مجازی است. البته رفع شبهات کار هر کاربری نیست و کاربران به تنهایی نمی‌توانند از عهده این موضوع بربیایند.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی محبان‌الزهرا(س) تصریح کرد: اساتید قرآنی باید وارد فضای مجازی شوند و در این زمینه فعال شوند. اساتید باید به تولید محتوا و رفع شبهات در فضای مجازی بپردازند.

موضوعات روز را با آیات قرآنی تطابق دهیم

وی بیان کرد: مناسبت‌های مختلف همچون ایام حج، دهه کرامت و...  بهترین فرصت برای ما شیعیان است که بتوانند در فضای مجازی به تولید محتوا بپردازند یعنی موضوعات را دسته‌بندی کنند و براساس آیات قرآنی، آن را تطابق دهند.

متشرعی اظهار کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم قرآنی است چراکه در فضای حقیقی، کتاب‌ها و مقالات مختلف با تعداد صفحات بالا منتشر می‌شود اما مخاطبان کمتر حوصله خواندن آن را پیدا می‌کند درحالی که می‌توان این مطالب را به صورت کلیدی در فضای مجازی مختصرانه منتشر کرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم ارزیابی از وضعیت تولید محتوا در فضای مجازی داشته باشیم باید گفت که 30 تا 40 درصد در این زمینه خوب کار می‌کنند و الباقی آنقدر افراط و تفریط می‌کنند که سبب ایجاد شبهات می‌شود و در ذهن عموم قرار می‌گیرد و در نهایت به سختی می‌توان این شبهات را از ذهن‌شان پاک کرد.

کارشناسان خبره علوم قرآنی وارد میدان شوند

این کارشناس دینی تصریح کرد: کارشناسان خبره علوم قرآنی باید وارد این زمینه شوند و به رفع شبهات در فضای مجازی بپردازند. قرآن به مانند دریای وسیعی است که هر اندازه از آن استخراج کنیم نامحدود است. اهل فن باید موضوعات روز را به واسطه آیات قرآنی برای مردم تشریح کنند و در فضای مجازی انتشار دهند.

وی افزود: در سایت محبان‌الزهرا(س)، پیش از ماه مبارک رمضان صحبت‌های دکترعاکفی؛ کارشناس قرآنی را به صورت صوتی و مکتوب آماده کرده‌ایم و در سایت و گروه‌های اجتماعی منتشر کرده‌ایم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
خادم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۲۳:۱۶
0
0
سلام
لطفا آدرس سایت محبان الزهراس را هم بفرمایید
captcha