حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی به بارگذاری تلاوت خلاصه شده است
کد خبر: 3341389
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
قره‌شیخلو:

حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی به بارگذاری تلاوت خلاصه شده است

گروه فضای مجازی: رئیس سازمان دارالقرآن‌ با تصریح بر اینکه باید فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگسازی شود، افزود: ما فعالان قرآنی در این عرصه ضعیف هستیم و تنها فعالیت‌مان بارگذاری تلاوت است.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه عملکردمان در فضای مجازی در کشور ضعیف است، اظهار کرد: به رغم آنکه تولیدات خوبی در حوزه قرآن داریم و بخشی از همین آثار را می‌توان در فضای مجازی پوشش داد، اما متأسفانه هنوز با این فضا بیگانه هستیم و توان‌مان برای حضور جدی در این عرصه نوین اندک است.

وی افزود: فرهنگسازی در امر ورود به فضای مجازی ضروری است و باید در این زمینه تلاش کنیم. بسیاری از مراودات دنیا در عرصه‌های مختلف همچون سیاست، اقتصاد، در فضای مجازی انجام می‌شود، اما ما فعالان قرآنی در این عرصه ضعیف هستیم و تنها فعالیت‌مان بارگذاری تلاوت است.

فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگسازی شود

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: باید فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگسازی شود و خود قرآنیان با این امر آشنا شوند، اطلاعات علمی‌شان را بیشتر کنند، دوره‌های آموزشی لازم را طی کنند و در نهایت سازمان‌ها و دستگا‌ه ها این امر را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

فعالیت در فضای مجازی نیازمند حمایت مالی است
وی بیان کرد: فعالیت در فضای مجازی نیازمند حمایت‌های مالی مناسب است اما فرهنگسازی اهرم اول است که اگر وجود داشته باشد، قطعا بقیه موارد حل خواهد شد.

قره‌شیخلو اظهار کرد: مدیران ارشد در دستگاه‌ها باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند که اگر شاهد این موضوع باشیم و خود مدیران وقت بگذارند و به زیرمجموعه‌های‌شان فشار بیاورند تا در این فضا فعال شوند، موفق خواهیم بود.

وی یادآور شد: ما معمولا ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنیم مبنی بر اینکه کتاب و مجله را چاپ می‌کنیم، در حالی که باید به فضای مجازی جدی‌تر بپردازیم و فرهنگسازی اصلی ترین مسأله در این مقوله به شمار می‌رود.

سرانجام سند قرآن و فضای مجازی به کجا رسید
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: دو سال پیش مسئولیت کارگروه قرآن و فضای مجازی برعهده سازمان بود و یکی از مأموریت‌های اصلی‌مان تدوین سند قرآن و فضای مجازی بود. برای این امر نزدیک به یک سال وقت گذاشتیم و با کارشناسان و متخصصان صحبت‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن‌الکریم سند قرآن و فضای مجازی را آماده کرده و در اختیار شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دادیم که متأسفانه هنوز سرانجام سند مشخص نیست.

captcha