ورود مراکز تخصصی قرآنی برای تولید محتوا در عرصه مجازی
کد خبر: 3320645
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
نیازی که بیش از پیش احساس می‌شود؛

ورود مراکز تخصصی قرآنی برای تولید محتوا در عرصه مجازی

گروه فضای مجازی: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت ورود حوزه‌های علمیه و پژوهشکده‌های قرآنی به حوزه فضای مجازی عنوان کرد: با عرصه‌های جدیدی که هم‌اکنون در فضای مجازی شاهد هستیم، اگر مطالب مفید، قرآنی و اصیل عرضه نشود، قطعا فضا برای مطالب دیگر باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مظفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سهم این مؤسسه در تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی اظهار کرد: مؤسسه امام خمینی به سهم خود گام‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته است که یکی از این فعالیت‌ها برگزاری همایشی با عنوان گرامیداشت علامه طباطبایی و تولید نرم‌افزار تصنیف المیزان است که مطالب این نرم‌افزار تهیه و به زودی آماده ارائه خواهد شد.

وی افزود: مؤسسه امام خمینی(ره) در بحث‌های دیگر همچون معاد هم کارهای دیجیتالی و عرضه آن در فضای مجازی را انجام داده است.

در صورت غفلت، مطالب بیهوده جای مطالب مفید فضای مجازی را خواهند گرفت

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ضرورت ورود حوزه‌های علمیه و پژوهشکده‌های قرآنی به حوزه فضای مجازی احساس می‌شود و با عرصه‌های جدیدی که هم‌اکنون در فضای مجازی شاهد هستیم، اگر مطالب مفید، قرآنی و اصیل عرضه نشود، قطعا فضا برای مطالب دیگر باز خواهد شد؛ بنابراین ورود چنین مراکز قرآنی به فضای مجازی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک خوبی برای شناسایی نیازهای جامعه است. ایشان بارها در فرمایشاتشان بر سبک زندگی اسلامی تأکید کرده‌اند که این موضوع باید در دستورالعمل قرار بگیرد و در نهایت به صورت کارآمد و کاربردی به جامعه عرضه شود تا آنها از این دستورالعمل در زندگی‌شان الهام بگیرند.

مؤسسات قرآنی و پژوهشکده بهترین پشتوانه‌ علمی فضای مجازی هستند

حجت‌الاسلام مظفری اظهار کرد: مؤسسات قرآنی، پژوهشکده‌های وابسته به حوزه‌های علمیه بهترین پشتوانه‌های علمی برای تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی به شمار می‌رود. در این موضوع چندان نمی‌توانیم به کارهای فردی اتکا کنیم چراکه پژوهشکده‌ها و مؤسسات امکانات و از محققانی برخوردارند که می‌توانند در این زمینه اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی به ارزیابی مؤسسات و پژوهشکده‌های قرآنی پرداخت و گفت: در میان مراکز، مرکز نور در تولید نرم‌افزارهای دینی و قرآنی گام‌های خوبی برداشته است اما این اقدامات بیشتر برای محققان کاربردی است و عموم جامعه چندان نمی‌توانند از این محصولات بهره‌مند شوند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نتایج کار مؤسسات و پژوهشکده‌ها باید کاربردی باشد به این معنا که برای عموم مردم قابل استفاده باشد و عموم بتوانند از آن تأثیر مثبتی در زندگی‌شان به صورت کاربری داشته باشند.

captcha