جزئیاتی از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ از برگزاری 18 روزه تا تجلیل از 3 مفسر قرآن
کد خبر: 3594567
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
نظری‌راد بیان کرد:

جزئیاتی از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ از برگزاری 18 روزه تا تجلیل از 3 مفسر قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ارتباطات معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد ضمن بیان برخی جزئیات بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، گفت: یکی از برنامه‌های ویژه این نمایشگاه، تجلیل از سه مفسر برجسته و نیز تجلیل از منتخبان دو دوره همایش خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور خواهد بود.

عباس نظری‌راد، مدیرکل ارتباطات معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار می‌کند، گفت: مدت زمانی که برای این دوره از نمایشگاه در نظر گرفته شده است، 18 روز خواهد بود و تا شب‌های پرفضیلت احیاء کار این دوره از نمایشگاه به پایان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در شب‌های احیا در مصلی تهران برنامه‌های خاصی توسط خود مسئولان مصلی تدارک دیده شده است، افزود: بر همین اساس این زمان 18 روزه برای برپایی نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل ارتباطات معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه نمایشگاه، امسال بیست و پنجمین سال برگزاری خود را پشت سر خواهد گذاشت، تصریح کرد: بر همین اساس بخش ویژه‌ای را با عنوان «ربع قرن فعالیت‌های قرآنی» را در نمایشگاه شاهد خواهیم بود که در آن مروری بر فعالیت‌های 25 ساله فعالیت‌های نمایشگاهی خواهیم داشت.
نظری‌راد با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا هر دو دوره تکریم از خادمان قرآن را امسال با حضور رئیس جمهور شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: تقریباً این کار قطعی شده است و امیدواریم که مشکل خاصی به وجود نیاید.
وی در ادامه صحبت‌های خود به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» اشاره و اذعان کرد: در راستای همین شعار، مجموعه فعالیت‌هایی که در کمیته‌های مختلف پیش‌بینی شده است در راستای این شعار است.
مدیرکل ارتباطات معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد: امسال یک فعالیت ویژه دیگر نیز خواهیم داشت که در ارتباط با فهم قرآن که شعار سال قبل بود، است. امسال سه برنامه تجلیل و تکریم از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و واعظ‌زاده خراسانی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این تجلیل عمدتاً به خاطر فعالیتی که این اساتید در راستای تفسیر قرآن کریم داشته‌اند خواهد بود.
نظری‌راد همچنین گفت: ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت 18 بعد از ظهر تا 24 خواهد بود که امیدواریم در این دوره شاهد نمایشگاه مطلوبی باشیم.
مطالب مرتبط
captcha