تمهیدات رسانه‌ای نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3582305
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
جعفری بیان کرد:

تمهیدات رسانه‌ای نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن بیان تمهیدات در نظر گرفته شده برای رسانه‌ها در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: در این دوره تلاش خواهیم کرد تا از 25 سال تجربه برپایی نمایشگاه قرآن در بخش رسانه‌ای استفاده شود.

تمهیدات رسانه‌ای نمایشگاه بین‌المللی قرآن 96
سیدمهدی جعفری، مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن چارچوب های خاصی برای استفاده از ظرفیت رسانه ها در نظر گرفته خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه در سال جدید نمایشگاه قرآن به ربع قرن از فعالیت خود خواهد رسید، قطعاً در حوزه رسانه اقدامات ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از هم اکنون پیش‌بینی‌های خاصی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: با توجه به اینکه این پیش‌بینی‌ها به مرحله تصویب نرسیده و در انتظار بررسی است، امکان اطلاع‌رسانی در مورد آن وجود ندارد. یکی از اولویت‌ها برای توجه ویژه، همین بحث اطلاع‌رسانی و حضور رسانه‌ها هست که جایگاه ویژه‌ای را در نمایشگاه بیست و پنجم برای آنها مد نظر قرار داده‌ایم.
مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه در این دوره تنها به رسانه‌های قرآنی بسنده نخواهد شد، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا رسانه‌های عمومی و سایر رسانه‌ها که فعالیت قرآنی هر چند به صورت کم‌رنگ دارند، جذب نمایشگاه قرآن کنیم ضمن اینکه در این دوره، فضاهای مناسبی برای حضور مطلوب رسانه‌ها در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که در این دوره، رسانه‌ها را به صورت تجمیع شده در یک بخش داشته باشیم و فضا را به میزان کافی در اختیار آنها قرار دهیم، سال گذشته نیز سعی شد تا این کار صورت بگیرد، اما امسال این کار با قوت و قدرت بیشتر اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ویژه‌نامه اطلاع‌رسانی نمایشگاه را خواهیم داشت، بیان کرد: سال گذشته در حوزه اطلاع‌رسانی داخلی نمایشگاه با ضعف مواجه بودیم و در ارزیابی‌ها به عنوان یکی از نقاطی که باید ترمیم شود مورد تأکید قرار گرفته بود، امسال تلاش خواهیم کرد تا اطلاع‌رسانی فضای داخلی نمایشگاه را ارتقاء دهیم.
مدیر روابط عمومی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن همچنین در مورد حضور رسانه ملی در این نمایشگاه نیز گفت:  سال گذشته شاهد حضور پررنگ سازمان صدا و سیما بودیم و امسال نیز همان مسیر را طی خواهیم کرد و پیش بینی این را داریم که حداقل سه برنامه مجزا برای حوزه نمایشگاهی داشته باشیم.
جعفری با اشاره به اینکه روند تکمیل نمایشگاه ادامه‌دار بوده و اینگونه نیست که از الان بگوییم این روند بسته شده است، گفت: همانطور که گفته شد امسال کارهای ویژه‌ای در بخش رسانه در نمایشگاه را شاهد خواهیم بود که تلفیقی از کارهای ویژه است که سابقه 25 سال برپایی نمایشگاه در آن دیده خواهد شد.
مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه امسال شاهد بخش ویژه رسانه‌ خواهیم بود، گفت: این بخش همراه با برنامه‌های ویژه و فعالیت‌های گسترده خواهد بود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال که هر سال از برترین‌های بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود، آیا در بخش رسانه هم شاهد تجلیل برترین‌ها به شکل رسمی و در اختتامیه خواهیم بود یا خیر، گفت: امسال نیز قطعاً رسانه فعال معرفی خواهد شد و از ابتدای نمایشگاه حتی قبل از آن ارزیابی‌ها در این زمینه آغاز خواهد شد. این قول داده می‌شود که امسال رسانه برتر معرفی و به صورت رسمی در اختتامیه تجلیل خواهد شد.
جعفری افزود: امسال همچنین در بحث فضاسازی و پوستر نمایشگاه، فراخوان‌هایی را ابلاغ خواهیم کرد تا بهترین‌ها برای نمایشگاه قرآن مدنظر قرار گیرد. تلاش داریم تا از لحاظ بصری حال و هوای نمایشگاه بیشتر قرآنی شود.
مدیر روابط عمومی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه سال گذشته پیش‌بینی چه تعداد رسانه را در نمایشگاه قرآن خواهید داشت؟ گفت: از هم‌اکنون، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این زمینه داشت، سال گذشته شاهد حضور 40 رسانه در نمایشگاه بودیم، انتظار می‌رود، امسال این حضور بیشتر شود؛ چرا که برنامه‌ریزی‌ها در این راستا هست.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: امسال بخش بسیار ویژه‌ای را برای خبرنگاران تدارک می‌بینیم و سعی خواهیم کرد تا تکریم خبرنگاران، ویژه‌تر از سال‌های قبل در نظر گرفته شود. سال گذشته اتاق خبر در نظر گرفته بودیم که البته استقبال چندانی نشد، امیدواریم در دوره جدید نمایشگاه این استقبال از سوی خبرنگاران به عمل بیاید.
captcha