نگاهی به همایش تجلیل از خادمان قرآن در دولت یازدهم
کد خبر: 3576308
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

نگاهی به همایش تجلیل از خادمان قرآن در دولت یازدهم

با نزدیک شدن به پایان سال و عدم اعلام آمادگی دفتر ریاست جمهوری برای حضور رئیس جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن، به نظر می‌رسد امسال برای نخستین‌بار این مراسم برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: مراسم تکریم خادمان قرآن کشور که هر سال با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شد، در دو سال اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه شده است به طوری که در دولت یازدهم، رئیس جمهور تاکنون تنها یک بار آن هم در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم (باغ موزه دفاع مقدس/ سال 1393) در همایش تجلیل از خادمان قرآن حضور یافته است.
همایش تجلیل از خادمان قرآن سال گذشته به دلیل عدم حضور رئیس جمهور به منظور مسائل مربوط به برجام، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار نشد؛ البته مسؤولان این نمایشگاه با پیگیری‌های پیاپی درصدد حضور رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن برآمدند و حتی حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت پیشنهاد داد که مراسم را نه با دعوت از رئیس جمهور بلکه با حضور خادمان قرآنی در دفتر رئیس جمهور برگزار شود، اما تلاش‌ها بی‌فایده ماند.
چند ماه پس از آن حسین نوش آبادی سخنگوی وقت وزیر ارشاد در نشست خبری گفت: حضور رئیس‌جمهور، حضور نمادین در این مراسم است و فعالیت‌های قرآنی به طور مستمر ادامه دارد. کار خادمان و فعالان قرآنی برای اجرای برنامه‌ای که شخص رئیس جمهور حضور خواهد داشت، متوقف نمی‌شود.
پس از آن با تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های مسؤولان ارشاد در نهایت این مراسم با 6 ماه تأخیر در زمستان و بدون حضور روحانی در تالار وحدت برپا شد و این نخستین بار بود که خادمان قرآن هدایای خود را از دست رئیس جمهور وقت نگرفتند.
از اوایل امسال نیز مسؤولان ارشاد به برگزاری مراسم تکریم خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور وعده داده بودند که این بار هم رئیس جمهور به دلیل نداشتن امنیت کافی به مصلای امام خمینی(ره) نیامد و این مراسم به زمان دیگری موکول شد و باز هم اجرای برنامه‌ای که قرار بود با حضور شخص رئیس جمهور برگزار شود، متوقف شد!
مسؤولان برپایی این مراسم پس از اتمام زمان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر ماه از برگزاری تکریم خادمان قرآن سخن به میان می‌آوردند اما تاکنون دفتر ریاست جمهوری زمانی را برای برگزاری تکریم خادمان قرآن اعلام نکرده است و مسؤولان با نزدیک شدن به پایان سال همچنان در برگزاری این مراسم مردد هستند.
محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن پیشنهاد برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن در ایام‌الله دهه فجر را مطرح کرد اما این امر اتفاق نیفتاد.
وی پس از آن به اهمیت حضور رئیس جمهور در این مراسم تأکید کرد و از برپایی همایش تجلیل از خادمان قرآن تا پایان سال 95 خبر داد.
البته معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد آمادگی لازم برای برگزاری مراسم تجلیل خادمان قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را داشت و حتی تعداد افراد منتخب تجلیل شونده در این همایش را نهایی کرده بود اما این همایش در زمان مقرر برپا نشد.
صالحی‌امیری وزیر ارشاد نیز در نشست خبری 26 بهمن‌ماه درباره برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن گفت: ما این مراسم را اسفندماه امسال یا در بهار سال آینده برگزار می‌کنیم.
این پاسخ وزیر ارشاد نشان می‌دهد که رئیس جمهور همچنان هم در حضور در همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم اعلام آمادگی نکرده و تلاش مسؤولان ارشاد و حتی شخص وزیر هم هنوز نتیجه نداده است، زیرا مسؤولان برپایی این همایش با وجود اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم زمان دقیقی برای برگزاری آن اعلام نمی‌کنند و منتظر پاسخ دفتر ریاست جمهوری هستند.
به نظر می‌رسد اگر رئیس جمهور بر عدم حضور در همایش تجلیل از خادمان قرآن مصمم باشد مسؤولان ارشاد بهتر است این همایش را همچون سال گذشته با حضور وزیر ارشاد برگزار کنند در غیر این صورت برگزار نشدن همایش خادمان قرآن برای نخستین‌بار در کارنامه فعالیت‌های وزارت ارشاد دولت یازدهم نقش خواهد بست.
البته باید متذکر شد برپایی این مراسم در بهار سال آینده به معنای برگزار نشدن همایش تجلیل از خادمان قرآن در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است به طوری که سال آینده هم برای تجلیل از خادمان قرآنی سال 1396 به طور حتم مسؤولان وزارت ارشاد با مشکلات این چنینی مواجه خواهند شد و رئیس جمهور بعید به نظر می‌رسد که در کمتر از سه ماه برای حضور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن حضور یابد.
امید است که مسؤولان وزارت ارشاد با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی اجازه ندهند که به دلیل کم‌توجهی رئیس جمهور به حضور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن، سایر فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد تحت‌الشعاع قرار گیرد و فعالان قرآنی نیز به برنامه‌های قرآنی بی‌اعتماد شوند.
captcha