رونمایی پورتال طرح «میزان» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3561769
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

رونمایی پورتال طرح «میزان» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اشاره به طراحی پورتال طرح "میزان" گفت: این بانک در مرحله تدوین قرار دارد و امیدواریم تا قبل از ماه رمضان به بهره برداری رسیده و در نمایشگاه قرآن طی مراسمی رونمایی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به طراحی پورتال طرح "میزان" گفت: در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین ضعف‌های نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه موسسات قرآنی، ضعف اطلاعات اولیه و عدم آگاهی از وضعیت موجود است.
وی ادامه داد: بنابراین عدم بانک اطلاعاتی ظرفیت های بالفعل موسسسات قرآنی ما را بر آن داشت تا به طراحی بانکی در این زمینه اقدام کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به حساسیت های ویژه بر روی برخی از شاخص ها مانند ظرفیت‌های نرم افزاری، سخت افزاری، نیروهای انسانی، امکانات، سرمایه‌ها و تجهیزات موسسات قرآنی، پورتال طرح میزان در راستای شناسایی، ارزیابی و طبقه بندی موسسات قرآنی طراحی شد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه اطلاعات موسسات جمع آوری شده است، اظهار کرد: این بانک در مرحله تدوین قرار دارد و امیدواریم تا قبل از ماه رمضان به بهره برداری رسیده و در نمایشگاه قرآن طی مراسمی رونمایی شود.
وی با اشاره به روند جمع آوری اطلاعات تصریح کرد: بر این اساس پرسش نامه هایی با هدف اعتبار سنجی، ظرفیت شناسی و کارشناسی در اختیار موسسات قرار گرفت که کمک شایانی به جمع آوری اطلاعات کرد.
محمدی با بیان اینکه با تدوین پورتال فاز اول این عملیات به اتمام می رسد، افزود: بعد از ساماندهی اطلاعات فرایندی تعریف خواهد شد تا موسسات طبقه بندی شده درجه بندی شوند و شاخص های موسسات قرآنی مورد کارشناسی قرار گیرند.
مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اشاره به کارکردهای این بانک اطلاعاتی، گفت: موسسات قرآنی با شناخت ظرفیت های خود و دیگر مراکز نقاط ضعف خود را شناخته و وارد رقابت سالم میان موسسات دیگر می شوند و خلا های موجود برطرف می گردد.

captcha