دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» در قم آغاز به کار کرد
کد خبر: 4122231
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» در قم آغاز به کار کرد

دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی ویژه جامعه پزشکی با احتساب امتیاز بازآموزی و فرهنگی، امروز، 26 بهمن‌ماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم آغاز به کار کرد.

دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» در قمبه گزارش ایکنا از قم، دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی ویژه جامعه پزشکی با احتساب امتیاز بازآموزی و فرهنگی با حضور مسئولان و شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام سلامت کشور و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، امروز، 26 بهمن‌ماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

«مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی نقش قرآن و عترت در نظام سلامت»، «نقش جامعه پزشکی جوان در توسعه گفتمان قرآن و علم»، «نقش نخبگان قرآنی جامعه پزشکی در ترویج جریان مقدس تلاوت»، «فقه و اخلاق پزشکی از منظر قرآن و عترت» از موضوعات این همایش است که با حضور اساتید برجسته در چهار نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مجموعه همایش‌های قرآن، عترت و سلامت همه ساله توسط فرهنگستان علوم پزشکی برگزار می‌شود و هر ساله این برنامه با قوت ادامه پیدا می‌کند، چراکه نیاز جدی امروز جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه مردم در 22 بهمن سیلی محکمی به صورت دشمن زدند، ادامه داد: سلامت پلی بین دین و امنیت است و از جهتی به مسائل امنیتی مرتبط است، از آن طرف ریشه‌های دینی سلامت ما را بر آن داشته که به چنین همایش‌هایی توجه کنیم. در موضوع کرونا ثابت شد معنویت در کنار اخلاق مؤثر و جوابگوی نیازهای بشر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قرآن کتاب هدایت است و این آموزه‌های وحیانی از طریق تلاش، مجاهدت، و ایمان به علوم پزشکی جهت می‌دهد. فرهنگ سلامت باید آمیخته با آموزه‌های معنویت باشد و رویکرد ما در علوم نیز باید جهان‌بینی توحیدی باشد.

مصری با اشاره به اینکه در اسلام علم به دنبال کشف حقیقی است، اظهار کرد: علوم انسانی غرب برای انسان امروز آسیب‌زا شده و باید به آموزه‌های اسلامی توجه کنیم، چراکه با فطرت انسان سازگار است. در سنت‌های الهی اشاره شده سنت تقوا، دانش و معنویت و روابط بین آن‌ها بسیار مهم است و معنویت، علم و سنت‌های الهی با سلامت انسان گره خورده است.

یادآور می‌شود، امروز از ساعت 10 تا اذان ظهر، محمدعلی محققی، مدیریت پنل تخصصی «مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی نقش قرآن و عترت در نظام سلامت» را به عهده دارد که در این پنل موضوع «پزشکان جوان و مطالعات قرآن و علم» با ارائه مصطفی قانعی، «منبع‌شناسی و شبکه‌سازی قرآن پژوهش و سلامت» با ارائه یونس پناهی و معصومه شعبان، «شگفتی‌ها و اعجازهای علمی قرآن در علوم پزشکی» با ارائه محمدعلی رضایی اصفهانی، «شاخص‌های سلامت از منظر قرآن و عترت» با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین واشیان، «جایگاه درمان و مطابقت با ارزش‌های قرآنی» با ارائه مریم کریمی و «آموزه‌های قرآن و عترت در مرجعیت علمی» با ارائه سیدرضوی برگزار می‌شود. 

دومین پنل امروز با عنوان «نقش جامعه پزشکی جوان در توسعه گفتمان قرآن و علم» با مدیریت قاسم رضیعی در نوبت عصر برگزار می‌شود که در این پنل سیدعباس فروتن موضوع «جامعه پزشکی جوان، دفاع مقدس و ارزش‌های قرآنی»، ناصر سیم‌فروش با ارائه «تجربیات و راهکارهای ارتباط با جوانان(فراگیران پزشکی جوان)»، سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی با موضوع «نقش نخبگان و پیشکسوتان نظام سلامت در توسعه و اشاعه فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و معارف اهل بیت»، سامر الحکمی با موضوع «مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و عترت در تحقیقات و پژوهش‌ها» و عباس شیراوژن موضوع «راهکارهای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در جامعه پزشکی جوان» در این پنل ارائه بحث می‌کنند.

این همایش فردا، 27 بهمن‌ماه نیز در قم با پنل «نقش نخبگان قرآنی جامعه پزشکی در ترویج جریان مقدس تلاوت» در نوبت صبح و پنل «فقه و اخلاق پزشکی از منظر قرآن و عترت» در نوبت عصر برگزار و سپس مراسم اختتامیه این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha