جامعه سالم و آرام با اتکا به معنویت رقم می‌خورد
کد خبر: 4122254
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه:

جامعه سالم و آرام با اتکا به معنویت رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه آرامش تنها در پناه معنویت و اتکا به حقیقت متعالی عالم پیدا می‌شود، گفت: سرزمین و جامعه سالم جز در سایه توکل بر حقیقت متعالی عالم و اتکا به ایمان و توحید قابل تولید نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در دهمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» که امروز، 26 بهمن‌ماه در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم این همایش حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی به‌عنوان آرمان والا و متعالی انقلاب اسلامی هموارتر کند، اظهار کرد: مردم امسال هم مثل گذشته با انگیزه مضاعف حضور باشکوه و پرمعنایی را در راهپیمایی 22 بهمن عرضه کردند و دل دوستداران انقلاب را روشن و دل‌های دشمنان را پر از یأس و ناامیدی کردند. حوادث اخیر توطئه بزرگی بود که دشمن در ادامه توطئه‌های تاریخی‌اش طراحی کرده و این چند ماهه اخیر در نوع خودش بی‌نظیر بود، به‌طوری که دشمن همه امکانات و قوای خودش را به صحنه آورده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در کوران حوادث و طوفان‌ها آب‌دیده شده و این کشور روزگاری بدون طراحی‌های دشمن از روزهای اول پیروزی‌ انقلاب اسلامی تا الان نداشته است. دشمن مدام در حال طرح‌ریزی برای سرکوب کردن این انقلاب با ترورها، جنگ و ناامنی اقتصادی است و ملت ما از همه این گردنه‌ها سرافرازانه عبور می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با اشاره به اینکه دشمن همه امکانات و قوای سیاسی و رسانه‌ای خود را برای سست کردن پایه‌های انقلاب به‌ کار گرفت اما حضور مردم در 22 بهمن ریشه‌های عمیق انقلاب و شکست این توطئه‌ها را نشان داد، گفت: آیین اسلام و این مکتب فکری ظرفیت تولید دانش‌های معنوی و همراه با نگاه الهی را دارد و ما امروز نیازمند بازتولید چنین دانش‌هایی در تمدن جدید اسلامی، نگاه معنوی و نگاه به آیات عالم و آیات آفاقی و انفسی عالم در ارائه یافته‌های علمی هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه فقه اسلامی، اخلاق اسلامی، معنویت و عرفان اسلامی می‌تواند چراغ راهی برای تولید دانش‌ با نگاه مبتنی بر یک جهان‌بینی توحیدی و الهی باشد، اظهار کرد: دانش معنوی که رنگ و بوی معنویت به خود گرفته است می‌تواند جامعه سالم با سلامت جسم و جان و روحی و معنوی تربیت کند.

وی گفت: آرامش تنها در پناه معنویت و اتکا به حقیقت متعالی عالم پیدا می‌شود و سرزمین و جامعه سالم جز در سایه توکل بر حقیقت متعالی عالم و اتکا به ایمان و توحید قابل تولید نیست؛ این همان نکته اساسی برای شکل‌گیری یک تمدن جدید با مبنای جدید و نگاه تازه و معنوی به عالم است که این مهم سایه‌گستر بر همه عرصه‌های دانش است حتی بر طبیعت‌شناسی و آفاق‌شناسی و نگاه به آیات آفاقی خداوند.

انتهای پیام
captcha