بیانیه اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حمایت از دانشجویان آمریکایی
کد خبر: 4212794
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

بیانیه اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حمایت از دانشجویان آمریکایی

بیانیه‌ای از سوی اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به‌منظور پشتیبانی از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین صارد شد.

قرائت بیانیه اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حمایت از دانشجویان آمریکاییبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به‌منظور پشتیبانی از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیانیه‌ای صادر شد که متن آن چنین است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
حملات سنگین و بی وقفه رژیم صهیونیستی در طی چند ماه گذشته علیه مردم غزه و کشتار وحشیانه نزدیک به ۳۵ هزار نفز از کودکان، زنان، سالخوردگان، بیماران و مردم بی‌دفاع از یک سو و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن این جنایت‌های ددمنشانه از سوی دیگر، سبب شد تا وجدان‌های خقته جامعه دانشگاهی در آمریکا و اروپا بیدار شود و فریاد مظلومیت ملت دربند، اما قهرمان فلسطین را بشنود.

اکنون با شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا که با همراهی استادان و مسئولان این مراکز علمی همراه شده است، رژیم صهیونیستی و حامیان آن در باتلاقی فرو رفته‌اند، که رهایی از آن امکان پذیر نیست و به رغم مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، این اعتراضات روز به روز در حال شعله ورتر شدن است.

 ما مسئولان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، دانشجویان و کارمندان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این رابطه اعلام می‌داریم:

۱- بدون شک این جنبش دانشجویی و دانشگاهی که دقیقا همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با آزادی قدس است، ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و می‌تواند گام بلندی در مسیر نابودی این رژیم جعلی تلقی شود.

۲- ضمن حمایت از خیزش عمومی در جامعه علمی و نخبگانی امریکا و کشور‌های اروپایی، بر ایستادگی دانشجویان و استادان و مقاومت در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت‌های سرسپرده به صهیونیسم جهانی تاکید می‌کنیم.

۳- ما نگرانی عمیق خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان و استادان که به درستی علیه جنگ غزه قیام کرده اند، ابراز می‌داریم و با آنان همدری می‌کنیم.

۴- از همه آزدیخواهان جهان می‌خواهیم تا به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی فلسطین به عنوان هدفی برگشت ناپذیر، برخیزند و همه امکانات مادی و معنوی خود را در این راستا به کارگیرند.

۵- ایالات متحده امریکا و برخی کشور‌های اروپایی را به مفاد مواد ۱۹ و ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر ضرورت آزادی عقیده و بیان و نیز آزادی گردهمایی مسالمت آمیز، متذکر شده و موکدا خواستار التزام به آن و پرهیز از استاندارد‌های دوگانه نسبت به حق بنیادین آزادی بیان هستیم.

6- از تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های سیاسی و قضائی بین المللی که مسئولیت مستقیمی در صیانت از صلح بین‌المللی و جلوگیری از تجاوز دارند، می‌خواهیم در برابر رژیمی که همه ارزش‌های انسانی، و قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته، اقدامات لازم را به عمل آورده و نشان دهند که هنوز سوسوی امیدی نسبت به این سازمان‌ها وجود دارد.

۷- از تمامی کشور‌های اسلامی می‌خواهیم با قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی خود با این رژیم ددمنش و حامیان آن، در عمل به کمک ملت مظلوم فلسطین بشتابند و در کنار جمهوری اسلامی ایران، آخرین گام‌ها را برای نابودی این غده سرطانی بردارند. 

 ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه»

انتهای پیام
captcha