نگاه متفاوت‌تر به فعالیت‌های قرآنی قم در سال ۱۴۰۱
کد خبر: 4053218
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

نگاه متفاوت‌تر به فعالیت‌های قرآنی قم در سال ۱۴۰۱

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به برگزاری جلسه هم‌فکری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با فعالان قرآنی استان، کارگروه مشترکی بین مجموعه کمیسیون فرهنگی و فعالان قرآنی تشکیل می‌شود تا امسال نگاه متفاوت‌تری به حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

معصومه آمره، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر قم به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» معصومه آمره، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی قم با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب نمایشگاه مکان برگزاری آن بود که در دل رفت و آمد مردمی است و این بسیار عالی و یک حسن و یک اتفاق بسیار مبارکی است، گفت: امیدواریم در سال‌جاری این سبک نمایشگاه‌ها در جای جای شهر و محلات مخلتف، پردیسان، مناطق محروم که افراد دسترسی کمتری به این موارد دارند برگزار شود.

وی افزود: دومین حسن و امتیاز نمایشگاه که به چشم می‌آمد این بود که اکثر غرفه‌داران از نیروهای جوان بودند و این ظرفیت بسیار خوبی بود. البته هم‌جواری نمایشگاه با حرم مطهر حضرت معصومه(س) معنویت این نمایشگاه را افزایش داد و بسیار عالی بود.

آمره تصریح کرد: امسال در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با توجه به برگزاری جلسه هم‌فکری که با فعالان قرآنی استان انجام شد، تصمیم گرفتیم کارگروه مشترکی بین مجموعه کمیسیون فرهنگی و فعالان قرآنی تشکیل شود تا ریز نظام مسائلی که به خدمات این حوزه کمک می‌کند دنبال شود و از اساتید این حوزه دعوت شود تا نگاه تخصصی خود را در حوزه قرآنی به خصوص در حوزه روابط عمومی و سازمان فرهنگی پیگیری کنند.

وی در ادامه در خصوص میزان بودجه اختصاصی به حوزه مباحث قرآنی بیان کرد: مورد بعدی اختصاص بودجه در مورد طرح محراب شهر در حوزه مسجدمحوری است. در واقع قرار بر این است امسال با یک نگاه متفاوت‌تری به حوزه قرآن نگاه کنیم و در همین راستا دعوت از فعالان قرآنی انجام شد.

آمره با اشاره به اینکه من خود را مسئول نمی‌دانم بلکه یک نیروی جهادی و خادم می‌بینم، ابراز کرد: انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان استانی از برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات حمایتی صرفا مالی نیست، افزود: حتی حضور مسئولان و مدیران استانی می‌تواند یک دلگرمی و انگیزه برای نیروهای جوان باشد.

جزیره‌ای کار کردن در زمینه قرآن نتیجه‌بخش نیست

آمره گفت: ما مسئولان باید با حضور خود به صورت میدانی برای ایجاد دلگرمی، حمایت در رفع گره‌هایی که ممکن است در سیستم اداری یا در حوزه برگزاری نمایشگاه وجود داشته باشد و مسئله سوم در مبحث بودجه، باید همراه و حامی فعالین قرآنی استان باشیم.

وی یادآور شد: فضای عمومی قم باید به این سمت برود که در حوزه فرهنگی و در حوزه قرآنی یکسری جریانات مطالبه‌گری اتفاق بیافتد، در آن زمان است که با همدلی کارهای خوبی می‌توان رقم زد. با جزیره‌ای کار کردن نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha