افزایش تاثیرگذاری عمومی با برپایی نمایشگاه‌ قرآن کریم در فضاهای شهری
کد خبر: 4052595
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

افزایش تاثیرگذاری عمومی با برپایی نمایشگاه‌ قرآن کریم در فضاهای شهری

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان باید نسبت به بهره‌مندی از فضاهای مبلمان شهری در برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم و فرهنگی استان توجه ویژه‌ای داشته‌ باشند، زیرا میزان تاثیرگذاری عمومی با استفاده از فضاها و امکاناتی که شهرداری و سایر دستگاه‌ها در اختیار ما قرار داده است، افزایش پیدا می‌کند.

 ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت»، ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان باید نسبت به بهره‌مندی از فضاهای مبلمان شهری در برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم و فرهنگی استان توجه ویژه‌ای داشته‌ باشند، زیرا میزان تاثیرگذاری عمومی با استفاده از فضاها و امکاناتی که شهرداری و سایر دستگاه‌ها در اختیار ما قرار داده است، افزایش پیدا می‌کند.

مقیمی افزود: نهادهای فرهنگی استان نسبت به اجرا و برپایی برنامه‌های میدانی و در سطح شهر نگاه ویژه‌ای داشته‌باشند تا مردم به صورت چهره به چهره با بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی آشنا شوند؛ برای مثال مراکز و موسساتی که به صورت ملی و فعالانه در حال فعالیت هستند اما مردم اطلاعی از عملکرد و برنامه‌های آن‌ها ندارند به راحتی می‌توانند با بهره‌مندی از اماکن عمومی و فضاهای باز شهری ارتباط خوبی با شهروندان برقرار کنند.

وی بیان کرد: تلاش ما در استانداری بر آن است تا از محل اعتبارات ملی در ردیف‌های مختلف بودجه سهم خوبی را از بودجه‌های فرهنگی برای دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم آوریم و در این راستا شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

مقیمی تصریح کرد: از طریق کارگروه ملی زیارت در معاونت زائرین به دنبال تصویب طرح‌های زیرساختی و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان قم هستیم که در قالب جدول 17 و تبصره 18 به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم و از این طریق اعتبارات خوبی را به ارگان‌های دولتی فرهنگی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات استان اختصاص دادیم همچنین در حال رایزنی برای دریافت اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی بیشتر ویژه استان قم هستیم.

کاهش بودجه قرآنی استان قم و محرومیت از برنامه‌های ویژه قرآنی

وی با بیان اینکه متاسفانه اعتبارات قرآنی استان قم در سال‌های گذشته کاهش یافته است، افزود: اعتبارات قرآنی جذب شده در سال‌های اخیر توسط استان قم، بیشتر نقش حمایتی از موسسات قرآنی را داشت و مستقیم به عنوان اعتباری که بتوان جهت برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح شهر از آن استفاده کرد، بسیار ناچیز بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: سال‎‌هاست از تلاوت‌ها و جزء‌خوانی‌های بزرگی که باحضور اساتید و قاریان بین‌المللی در سطح شهر استان قم در ایام ماه مبارک رمصان، برگزار می‌شد، محروم مانده‎‌ایم و تنها برنامه تلاوت مجلسی استان در سال گذشته و در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان در بوستان نجمه خاتون از سوی سازمان فرهنگی شهرداری قم برپا شد، متاسفانه این محرومیت ناشی از تخصیص بودجه ناکافی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی استان است.

مقیمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در عرصه فعالیت‌های قرآنی کم‌کاری شده است، بیان کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی در دهه90 به شدت و شتاب برگزاری و انجام فعالیت‌های قرآنی در دهه 70 و 80 نبود و شاهد روند کاهشی در استان بودیم که البته امیدواریم در قرن جدید شاهد روند افزایشی باشیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۴ دایر خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha