نمایشگاه قرآن «بر آستان بهشت» قم در یک نگاه
کد خبر: 4052337
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

نمایشگاه قرآن «بر آستان بهشت» قم در یک نگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: غرفه‌های ناشران قرآنی و نرم‌افزار، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، چهار غرفه هنری در رشته‌های نگارگری، تذهیب، معرق‌کاری، خوشنویسی و حکاکی انگشتر، تعویض قرآن‌های فرسوده و غرفه ویژه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم امسال در نمایشگاه قرآن «بر آستان بهشت» در حال فعالیت هستند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «برآستان بهشت» بیان کرد: قرآن کتاب زندگی انسان‌ها است و شاید بتوان گفت اصلی‌ترین کاری که متولیان حوزه قرآن برعهده دارند آن است که کلام الهی را از وجه رسمی که در مراسم و آیین‌ها، جشن‌ها و عزاداری‌ها قرائت می‌شود به حوزه زندگی وارد کنند.

وی با بیان اینکه جهت مرتفع‌سازی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از قرآن بهره‌مند شد، افزود: فعالیت‌های قرآنی به منزله یک عمل الهی و فعل خیر محسوب می‌شود که ماندگار است.

حسینی کاشانی اظهار کرد: پس از وقفه‌ای که به واسطه بیماری کرونا ایجاد و این نمایشگاه در استان برگزار نشد، امسال با توجه به شرایط واکسیناسیون بستر لازم برای این مهم در شهر آماده شده است.

وی با اشاره به غرفه‌های متنوع و جذاب نمایشگاه امسال بیان کرد: غرفه‌هایی همچون ناشران قرآنی و نرم‌افزار، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، چهار غرفه هنری در رشته‌های نگارگری، تذهیب، معرق‌کاری، خوشنویسی و حکاکی انگشتر، تعویض قرآن‌های فرسوده، غرفه ویژه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم با موضوع روانشناسی و مشاوره خانواده، آموزش‌های نوین زبان‌آموزی قرآن کریم، غرفه مؤسسه فرهنگی و قرآنی تدبر در کلام وحی و غرفه کودک در نمایشگاه امسال محتویات خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌های زنده مانند تلاوت قاریان برجسته استانی و ملی، سرود و تواشیح و شعرخوانی در شب‌های برپایی نمایشگاه، افزود: با توجه به استقبال عمومی از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در جشنواره فیلم فجر امسال بر آن شدیم تا در نمایشگاه قرآن «بر آستان بهشت» هر شب از ساعت 22:30 تا 24 برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه، اکران شود.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت «آسیب‌شناسی خانواده» به‌صورت لایو و پخش زنده در حاشیه نمایشگاه قرآن خبر داد و تصریح کرد: سلسله نشست‌های تخصصی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، تدبر در قرآن، ایثار و شهادت، نماز و اهمیت جایگاه نماز و عفاف و حجاب در نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت 19 تا 24 دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha