مؤسسات قرآنی قم؛ پای ثابت نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم
کد خبر: 4052592
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

مؤسسات قرآنی قم؛ پای ثابت نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بسیاری از مؤسسات فعال قرآن استان قم در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تهران غرفه‌دار هستند و غالبا پایه ثابت نمایشگاه‌های قرآنی ملی و بین‌المللی هستند. لذا، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های آن‌ها برای برپایی نمایشگاه قرآن استانی وجود نداشت.

سیدموسی حسینی ‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت»، سیدموسی حسینی ‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی بیان کرد: پس از دو سال وقفه اکنون با فروکش کردن بیماری کرونا و توسعه فرایند واکسیناسیون در سال جاری شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت قم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان است، افزود: مهمترین کاری که متولیان قرآنی بر عهده دارند، این است که قرآن را صرفا از حالت استفاده رسمی در مراسم به زندگی انسان‌ها وارد کنند. روابط بین خانواده‌ها هم باید براساس آموزه‌های قرآنی باشد چراکه بسیاری از مشکلات جامعه ما در حوزه‌های مختلف به دلیل این است که قرآن را وارد سبک زندگی خود نکرده‌ایم.

حسینی کاشانی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه قرآنی امسال در یک محل عمومی و در خیابان منتهی به آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در اولین شب برپایی نمایشگاه با استقبال عمومی مواجه شد.

وی با بیان اینکه با انتخاب یک مکان پر تردد شهری برای برپایی نمایشگاه قرآنی امسال، نمایشگاه قرآن از فضاهای بسته و انحصاری خارج شد، افزود: تلاش ما بر آن بوده است تا امسال به جای دعوت از مردم برای حضور در یک مجتمع سرپوشیده، نمایشگاه قرآن کریم استان را برای مردم ببریم. لذا، در این دوره از نمایشگاه تلاش شد تا مکانی انتخاب شود که مردم به‌صورت بالقوه هنگام و شب‌های ماه رمضان در آن‌جا تردد دارند و این یک ارزش است و ما آن را به‌عنوان یک ظرفیت دیدیم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه قرآن به‌طور همزمان در نقاط مختلف شهری در دستور کار ما برای سال‌های آینده قرار دارد، افزود: برپایی نمایشگاه قرآن کریم در محله‌ها و نقاط مختلف شهری که مردم به‌صورت بالقوه در آن حضور دارند سبب افزایش نشاط معنوی جامعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص میزان مشارکت مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: بسیاری از مؤسسات فعال قرآن استان قم در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تهران غرفه‌دار هستند و غالبا پایه ثابت نمایشگاه‌های قرآنی ملی و بین‌المللی هستند. لذا، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های آن‌ها برای برپایی نمایشگاه قرآن استان وجود نداشت.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور پررنگ مؤسسات فعال قرآنی استان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، از طرفی دیگر، مؤسساتی که فعالیت‌شان در دوران کرونا کمرنگ شده، باید بار دیگر خود را بازسازی و آماده ارتباط با مخاطب کنند. لذا، امید است برپایی این نمایشگاه سبب ایجاد روحیه و انگیزه در فعالان قرآنی شود تا شاهد حضور پررنگ‌تر مؤسسات قرآنی در نمایشگاه‌های قرآن سال‌های آینده باشیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام
captcha