فعالیت غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآنی استان قم
کد خبر: 4052428
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

فعالیت غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآنی استان قم

مسئول غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن قم گفت: غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن استان قم در راستای تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب با برخورد مهربانانه و عطوفت فعالیت می‌کند.

فعالیت غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآنی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی « بر آستان بهشت» زهرا حسینی مسئول غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن قم در حاشیه برپایی این نمایشگاه، بیان کرد: غرفه عفاف و حجاب به همت مؤسسه راه بهشت، گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی، ستاد قرارگاه ثارالله استان قم و هیئت شهدای انقلاب در نمایشگاه قرآن استان قم در راستای تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب با مهربانی، فعالیت می‌کند.

وی در رابطه با نحوه فعالیت این غرفه گفت: افرادی که حجاب کامل ندارند، با مهربانی و عطوفت به این غرفه جذب شده و با حضور مشاورین فرهیخته و حرفه‌ای، با میل و رغبت خود، به حجاب دعوت می‌کنیم.

حسینی هم‌چنین در توضیح چهارشنبه‌های زهرایی گفت: اصل کار چهارشنبه‌های زهرایی امر به معروف با مهربانی و دعوت به حجاب با محبت و عطوفت است، افراد این گروه در سطح شهر، دانشگاه‌ها و مراکز خرید به صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت امر به و معروف و نهی از منکر در سطح جامعه افزود: در قرآن بارها از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه‌ای ویژه برای امت پیامبر(ص)، یاد شده و گاه در کنار باورهایی چون ایمان به خدا و معاد یا اعمالی چون نماز و زکات آمده است. در کتاب‌های آیات الاحکام، به خصوص از آن جهت که این کتاب‌ها بر اساس ابواب موضوعی ترتیب یافته‌اند، معمولاً می‌توان بابی کم‌حجم با عنوان «امر به معروف» در آنها یافت که به بررسی آیات یاد شده اختصاص یافته است .

حسینی بیان کرد: بی تردید امر به معروف و نهی از منکر بدون وجود شخص یا اشخاص «امر شونده» یا «نهی شونده» تحقق نخواهد یافت و بدین ترتیب، عمل امر به معروف و نهی از منکر، از حوزۀ حقوق و اختیارات فردی شخص امرکننده یا نهی کننده فراتر رفته، با حقوق دیگر افراد اجتماع ارتباط می‌یابد.

وی اظهار کرد: اگر شخص امر شونده یا نهی شونده با گشاده رویی امر و نهی را پذیرا گردد، تعارضی در جامعه پدید نمی‌آید، اما این حالتی نیست که همواره وقوع آن قابل انتظار باشد. همچنین زمانی که این فعالیت فردی و دعوت افراد دیگر جامعه به تغییری در روش زندگی خود، با سیاست‌های دستگاه حاکم در تعارض باشد، حتی توافق امر کننده و امر شونده نیز به معنای پذیرش این فعالیت در سطح جامعه نیست.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم « بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه 8اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت 19 الی 24 دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha