حفظ قرآن تأثیر زیادی در تقویت حافظه‌ام داشت
کد خبر: 3999241
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
برگزیده چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم؛

حفظ قرآن تأثیر زیادی در تقویت حافظه‌ام داشت

برگزیده حفظ 20 جزء مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در رابطه با تأثیر قرآن در زندگی شخصی خود، گفت: حفظ قرآن تأثیر بسزایی در تقویت حافظه بنده و سایر امور زندگی و تحصیل و ایجاد نظم و برنامه‌ریزی در زندگی‌ام داشت؛ همچنین با حفظ قرآن آرامش روحی و روانی نصیبم شد.

حفظ قرآن تاثیر زیادی در تقویت حافظه‌ام داشت/ کسب آرامش روحیمحمدعلی کشاورز مروجی، برگزیده رتبه سوم رشته حفظ 20 جزء چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن  اوقاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: در حال حاضر 18 سال سن دارم و طلبه پایه دوم هستم.

وی افزود: کلاس اول دبستان بودم که روخوانی قرآن را به کمک پدرم آموختم و کم کم تصمیم به حفظ موضوعی قرآن گرفتم، اما بعد نظرم تغییر کرد و به کمک استاد سیدهاشمی به حفظ جزء 30 تا سوره انفطار پرداختم.

مروجی ادامه داد: پس از آن چون راه و روش حفظ را یاد گرفته بودم تا جزء 14 را به تنهایی حفظ کردم و بعد با مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) آشنا شدم تا کمی در فضاهای اجتماعی قرآنی قرار گیرم و در آخر پس از گذشت سه سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

برگزیده مسابقات قرآنی با اشاره به کسب رتبه اول در جشنواره دانش‌آموزی، گفت: پس از این جشنواره با کمک یکی از بهترین اساتید صوت و لحن به آموزش این رشته روی آوردم که تا امروز ادامه داشته است.

مروجی در رابطه با تأثیر قرآن در زندگی شخصی خود، اظهار کرد: حفظ قرآن تأثیر بسزایی در تقویت حافظه بنده و ایجاد نظم و برنامه‌ریزی در زندگی‌ام داشت؛ هم‌چنین با حفظ قرآن آرامش روحی و روانی نصیبم شد.

وی با اشاره به حدیث «صداقت کلید تمام خوبی‌ها است»، بیان کرد: دلیل بیان این حدیث این است که انسان اگر با خدا صادق باشد به انجام واجبات و ترک محرمات می‌پردازد، وقتی با خودش صادق باشد از نفس بد دور می‌ماند و زمانی که با دیگران صادق باشد دروغ که کلید همه بدی‌هاست را ترک می‌کند و قرآن کلید این صداقت است.

وی مسابقات اداره اوقاف را از بهترین و باکیفیت‌ترین مسابقات سطح کشور دانست و گفت: امسال هم شرکت‌کنندگان توانایی در مسابقات حضور داشتند و سطح مسابقات بالا بود؛ همچنین حضور داوران غیربومی نیز نشان از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح مسابقات داشت.

انتهای پیام
captcha