تأثیر معنوی حفظ قرآن در زندگی منوط به تدبر در آیات است
کد خبر: 3999242
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
برگزیده چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم؛

تأثیر معنوی حفظ قرآن در زندگی منوط به تدبر در آیات است

برگزیده مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: اگر حافظ کل قرآن شویم، اما به مفهوم توجه نکرده و در آیات تدبر نکنیم، شاهد تأثیر معنوی آن در زندگی نخواهیم بود.

تاثیر معنوی حفظ قرآن در زندگی منوط به تدبر در آیات استحمیدرضا صافی، شرکت‌کننده مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که موفق به کسب رتبه اول در رشته حفظ 20 جزء شد در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: بنده در حال حاضر 20 سال دارم و هفت سال است که به‌واسطه تشویق‌های پدربزرگم که خود مربی مهد قرآن بود، حفظ را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طلبه پایه 6 حوزه علمیه هستم، اظهار کرد: اگر حافظ کل قرآن هم شویم اما به مفهوم آن توجه نکرده و در آیات تدبر نکنیم، تأثیر معنوی آن را در زندگی شاهد نخواهیم بود.

برگزیده مسابقات اوقاف قم افزود: برترین انگیزه و هدف از حفظ قرآن، نورانی شدن دل، به‌کارگیری دستورات و اعتقاد و پایبندی به معارف آن است، که ملاک فضیلت و سعادت انسان است.

صافی با اشاره به اینکه سه سال است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کند، گفت: مسابقات اوقاف سختی‌های بسیاری دارد و رتبه آوردن در آن ساده نیست، اما تا جایی که بنده مشاهده کردم امسال سطح آن نسبت به سال‌های گذشته کمی روند نزولی داشت.

برگزیده مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم ادامه داد: از نظر بنده سؤالاتی که پرسیده می‌‌شد در خور سطح مسابقه مانند سال‌های گذشته نبود به‌خصوص اینکه داوران هم از میان افراد با سابقه در این حوزه انتخاب شده بودند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن، تصریح کرد: یکی از راه‌های حفظ و صیانت قرآن از تصحیف و تحریف و هرگونه دستبرد در صدر اسلام، به خاطر سپردن آیات قرآن بوده و خود پیامبر(ص)، آورنده این معجزه الهی، و امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع)، دریافت کننده آن، در این راه پیشگام بودند.

صالحی همچنین در جشنواره‌های دیگری جزء نفرات برگزیده بوده که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه سوم در مسابقه کشوری مشکات اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha