موفقیت در حفظ قرآن با برنامه‌ریزی و تمرکز میسر است
کد خبر: 4001063
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
برگزیده چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن قم:

موفقیت در حفظ قرآن با برنامه‌ریزی و تمرکز میسر است

برگزیده مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: حفظ قرآن سختی دارد و تمرکز بالایی می‌خواهد، اما چون برای هدف مقدسی است، این سختی لذت‌بخش است که با برنامه‌ریزی و تمرکز می‌‌توان در این راه موفق شد.

محمد قراباغی، رتبه سوم حفظ ۱۰ جزء چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه قم در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، اظهار کرد: بنده ۳۰ سال سن دارم و حفظ قرآن را از سال ۸۷ آغاز کردم که پنج جزء را در طول سه سال و جزءهای باقی‌مانده را در طول یک سال حفظ کردم و دارای مقام‌های مختلفی از جمله رتبه دوم حفظ ۲۰ جزء قرآن مسابقات فرزندان جانبازان و رتبه سوم حفظ ۲۰ جزء قرآن مسابقات اوقاف استان همدان و مقام دوم جشنواره ملی ایثار هستم.

وی ادامه داد: برای چندمین بار است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم، امسال نسبت به گذشته مسابقات از نظم بیشتری برخوردار و سطح مسابقات و رقبا نیز تقریبا بالا بود و داوران هم داوران برتر قم بودند.

برگزیده مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: حفظ قرآن باعث انس با قرآن می‌شود و مرور و قرائت دائمی و اینکه ساعاتی از روز را با قرآن سپری کنیم یقینا نقطه قوت است و در موقعیت‌های مختلف زندگی به انسان بسیار کمک می‌کند.

این حافظ قرآن تصریح کرد: انس با قرآن برکات بسیار زیادی در روح و جسم انسان دارد و باعث صیقل دادن روح انسان می‌شود؛ همان‌طور که در سوره مبارکه بقره آیه ۲۵۷ می‌خوانیم: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» یعنی خداوند نور هدایت را به مؤمنان می‌بخشد و در آیه ۳۵ سوره نور نیز می‌فرماید: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» خداوند نور مطلق آسمان‌ها و زمین است؛ در کلام معصوم(ع) آمده است هرگاه خواستید خداوند با شما سخن گوید قرآن بخوانید و حافظ قرآن هر روز انس با قرآن دارد و در پرتو این نور الهی که نور مطلق است تغذیه می‌شود و تلألو این نور سراسر زندگی او را روشن می‌کند . 

قراباغی در پایان گفت: حفظ قرآن سختی دارد و تمرکز بالایی می‌خواهد، اما چون برای هدف مقدسی است، این سختی لذت‌بخش است که با برنامه‌ریزی و تمرکز می‌‌شود در این راه موفق بود.

انتهای پیام
captcha