از سرکوب اسرای جبهه خلق تا واکنش حماس به راهپیمایی پرچم
کد خبر: 4139530
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
با تحولات فلسطین

از سرکوب اسرای جبهه خلق تا واکنش حماس به راهپیمایی پرچم

نیروهای سرکوب وابسته به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به دو بخش 5 و 7 زندان «ریمون» یورش برده و اقدام به سرکوب اسرای فلسطینی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی اسرای جبهه خلق در زندان ریمون را مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده و 3 نفر از جمله احمد سعدات، دبیرکل اسیر این جنبش را به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی هم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسیر احمد سعدات، عاهد غلمه ابو قیس و ولید حناتشه را به مکانی نامعلوم انتقال داده است.

هشدار جبهه خلق به رژیم صهیونیستی

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای انتقال اسیر احمد سعدات دبیرکل این جنبش به مکانی نامعلوم به شدت هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی را از ارتکاب هرگونه حماقت برحذر می‌داریم و هرگونه آسیبی به اسیر سعدات یا دیگر اسرا برسد، پاسخ ما در جبهه خلق بسیار دردناک خواهد بود.

واکنش حماس به سرکوب اسرا

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که حمله نیروهای سرکوبگر اسرائیلی به اسرای جبهه خلق از جمله اسیر احمد سعدات دبیرکل این جبهه جنایتی است که هرگز منجر به سست‌شدن عزم و اراده آنان نخواهد شد.

حسام بدران اظهار کرد که این تجاوزات که هدف آن در هم شکستن عزم و اراده اسرا و خنثی‌سازی اقدامات مبارزاتی آنان است، در برابر عزم و اراده پولادین اسرا راه به جایی نمی‌برد و نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

بدران تأکید کرد که اسرای فلسطینی قادر به پایداری در برابر دشمن اشغالگر و سازمان زندان‌های صهیونیستی تا مدت‌های طولانی هستند.

این رهبر حماس بیان کرد که جنبش متبوعش و دیگر گروه‌های مقاومت مسئله اسرا را در رأس اولویت‌های خود قرار داده‌اند و به هر شیوه‌ای به دنبال آزادی اسرا و پایان‌دادن به رنج و محنت‌های آنان خواهند بود.

نتانیاهو مدعی پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا با حماس شد

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات غیرمستقیم برای مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشرفت‌هایی داشته است.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو در جلسه روز یکشنبه دولت مدعی پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا با حماس شده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که نتانیاهو در واکنش به انتقادات اخیر پس از تحویل اجساد شماری از شهدای فلسطینی این ادعا را مطرح کرده است.

این شبکه بیان کرد که نتانیاهو به وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که نسبت به تحویل اجساد شهدای فلسطینی معترض بود، گفته که اکنون بیش از هر وقت دیگری به امضای توافق مبادله اسرا نزدیک شده‌ایم؛ اما فشارهای طرف صهیونیستی تأثیراتی منفی بر تلاش‌های انجام شده در این زمینه خواهد داشت.

نتانیاهو تأکید کرد که اجساد شهدای فلسطینی در مذاکرات با فلسطینیان نمی‌تواند یک اهرم فشار باشد مکر در حالت‌های ویژه و استثنائی.

مسئول اسرائیلی: عملیات علیه غزه امری ناگزیر است

یک مسئول سیاسی بلندپایه اسرائیلی تأکید کرد که عملیات نظامی علیه غزه امری ناگزیر است و هر لحظه ممکن است انجام گیرد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این مسئول اسرائیلی که نامش فاش نشده، تأکید کرد که عملیات نظامی علیه غزه به سبب تشویق حماس به اجرای عملیات‌های ضدصهیونیستی در کرانه باختری هر لحظه ممکن است انجام گیرد.

این مسئول اسرائیلی تصریح کرد که ارتش و نیروهای شاباک به محافل سیاسی توصیه کردند با عملیات نظامی علیه غزه موافقت کنند.

وی اظهار کرد که هرچند جهاد اسلامی و برخی گروه‌های دیگر در برخی حوادث و رخدادها دست دارند، اما با توجه به حملات راکتی اخیر، تصمیم کلی بر این است که رژیم صهیونیستی وارد رویارویی مستقیم با حماس شود و اکنون تنها، بحث زمان آغاز این عملیات نظامی مطرح است.

حماس: راهپیمایی پرچم حقایق را تغییر نمی‌دهد

خبر دیگری نیز حاکی است، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که موافقت دولت رژیم صهیونیستی با برپایی راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در شهر قدس طی روزهای آینده، هرگز منجر به تغییر حقایق یا تحریف تاریخ نخواهد شد و مقاومت معادله‌ای را که با دشمن صهیونیستی برقرار کرده، حفظ خواهد کرد.

عبداللطیف قانوع امروز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و ما هرگز اجازه اجرای طرح‌های شوم دشمن برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و شهر قدس از رهگذر تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک، برپایی راهپیمایی پرچم یا اجرای مناسک تلمودی را نخواهیم داد.

وی تأکید کرد که ملت فلسطین به دفاع از هویت اسلامی مسجدالاقصی ادامه می‌دهد و خیزش و انتفاضه این ملت برای به شکست کشاندن طرح‌های دشمن علیه قدس و مسجدالاقصی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha