ساخت هزار واحد مسکونی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4139570
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

ساخت هزار واحد مسکونی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

مقامات صهیونیستی در راستای افزایش شهرک‌سازی غیرقانونی خود از ساخت بیش از یک هزار واحد مسکونی در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایکنا، به نقل از قدس پرس، مسئولان رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند که در ادامه سیاست‌های اشغالگرانه خود، قرار است در کرانه باختری، هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی برای شهرک‌نشینان اسرائیلی احداث کنند.

مسئولان رژیم موقت صهیونیستی با حضور آمریکا، چندی پیش دو دور مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دادند و مدعی شدند که روند اشغالگری خود را متوقف خواهند کرد.

این مذاکرات در اردن و مصر برگزار شد و گروه‌های مقاومت فلسطین بارها تأکید کردند که نتایج این مذاکرات را قبول نخواهند کرد؛ زیرا انجام چنین مذاکراتی، چراغ سبز به رژیم صهیونیستی است تا به جنایات خود ادامه دهد.

در تأیید دیدگاه گروه‌های مقاومت، مسئولان صهیونیستی امروز دوشنبه خبر دادند که مناقصه‌های جدیدی برگزار کرده‌اند تا هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی برای شهرک‌نشینان اسرائیلی احداث کنند؛ این شهرک‌ها در قدس، بیت لحم، الخلیل و مناطق شمال کرانه باختری احداث خواهد شد.

این واحدهای مسکونی در شهرک‌های اسرائیلی «بیتار عیلیت، افرات، کریات اربع، معالی افرایم و کرنی شمرون ساخته خواهد شد. همچنین قرار است ۸۹ واحد هم در شهرک «گیلو» واقع در غرب قدس اشغالی احداث شود.

مسئولان صهیونیستی با وجود درخواست‌های مکرر بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطین، همچنان در حال ادامه سیاست گسترش شهرک‌سازی هستند. کابینه بنیامین نتانیاهو از زمان تشکیل تاکنون، اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است.

یک کمیته دولتی وابسته به اداره شهری رژیم صهیونیستی اسفند ماه گذشته نشستی را به منظور بررسی دو طرح شهرک‌سازی در چارچوب پروژه «E1» برگزار کرد که هدف از آن ایجاد راه‌های ارتباطی و متصل کردن قدس به تعدادی از شهرک‌‌های صهیونیستی در کرانه باختری است.

بر اساس این دو طرح حدود ۳۴۱۲ واحد مسکونی به مساحت بیش از ۲۱۰۰ هکتار در یک موقعیت استراتژیک بین قدس شرقی و شهرک معالیه ادومیم ساخته می‌شود. با اجرای این پروژه، کرانه باختری از قدس شرقی جدا شده و ضربه سنگینی به راه‌حل دولتی ادعایی جوامع بین‌الملل برای حل و فصل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی وارد خواهد آمد.

در همین ارتباط، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره خطرات اجرای پروژه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی برای آینده شهر قدس و کرانه باختری هشدار داد و گفت که اجرای پروژه مذکور به مدت چند سال به دلیل مخالفت قوی دولت‌های متوالی آمریکا و جامعه بین‌الملل متوقف شده بود اما کابینه کنونی رژیم صهیونیستی برای قدرت برای اجرای آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام
captcha