از یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و کرانه باختری تا تخریب یک مدرسه در بیت لحم + فیلم
کد خبر: 4139116
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
با تحولات فلسطین

از یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و کرانه باختری تا تخریب یک مدرسه در بیت لحم + فیلم

یورش صهیونیست‌ها به سرکردگی یک عضو سابق کنست به مسجد الاقصی، حمله وحشیانه سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست به جنین و نابلس، تخریب یک مدرسه در بیت لحم و تصمیم اسرائیل برای آزاد کردن عضو پارلمان اردن از تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین اشغالی است.

یورش نظامیان به مسجد الاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز با پشتیبانی نیروهای پلیس رژیم اشغالگر وارد مسجد الاقصی شدند.

یهودا گلیک، عضو سابق و افراط گرای کنست نیز آنها را در این تعرض به قبله نخست مسلمانان همراهی می‌کرد.

آنها ضمن گشت‌زنی‌های تحریک‌آمیز خود در صحن‌های مسجد الاقصی آداب تلمودی را در آنجا به‌جا آورده و از به سخنان راهنمای خود درباره ساختن مجسمه هیکل به جای مسجد گوش می‌دادند.

این در حالی است که فراخوان‌های فلسطینیان برای دفاع از مسجد الاقصی و اعتکاف در آنجا به خصوص دفاع از مصلای باب‌الرحمه در برابر نقشه‌های رژیم اشغالگر برای تسلط بر آنجا نیز گسترده‌تر شده است.

صهیونیست‌ها غیر از روزهای جمعه و شنبه هر روزه با پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر و در راستای اعمال تسلط کامل بر مسجد الاقصی و تفسیم زمانی و مکانی مسجد به آنجا هجوم می‌آورند.

تخریب مدرسه فلسطینی

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز یکشنبه مدرسه‌ای در استان بیت لحم در جنوب کرانه باختری را تخریب کردند.

شاهدان گفتند که بولدوزرهای رژیم اشغالگر مدرسه التحدی در بیت تعمر در حومه شرقی استان بیت لحم را به بهانه‌ای سخیف تخریب کردند.

تخریب یک مدرسه در بیت لحم

بسام جبر، مدیر آموزش پرورش بیت لحم گفت: شماری از نیروهای ارتش اسرائیل به همراه خودروهای زرهی خود صبح امروز مدرسه تحدی 5 را محاصره کرده و مانع رسیدن شهروندان فلسطینی به آنجا شدند و سپس با تصرف وسایل مدرسه آنجا را تخریب کردند.

جبر گفت که این مدرسه که 60 دانش‌آموز پسر پایه اول تا چهارم دبستان در آن تحصیل می‌کردند در سال 2017 نیز توسط اسرائیل تخریب شده بود که همان سال بازسازی شده بود.

وی تأکید کرد: نظامیان اشغالگر با تخریب مدارس کرانه باختری به دنبال نابودی روند آموزش و پرورش کودکان فلسطینی است.

وزارت آموزش و پرورش دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با محکوم کردن این جنایت پلید رژیم صهیونیستی آن را در چارچوب جرایم بی‌وقفه رژیم اشغالگر علیه حوزه آموزش فلسطین خواند و گفت: اسرائیل کودکان و دانش‌آموزان و نهادهای آموزشی را بی‌اعتنا به منشورها و قوانین بین‌المللی هدف می‌گیرد.

این وزارتخانه از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواست با پذیرش مسئولیت خود در قبال تجاوزگری‌های رژیم صهیوینستی سعی در رسوا کردن این رژیم در محافل بین‌المللی کرده و از فلسطینیان در برابر آن حمایت کنند.

حمله به مناطق کرانه باختری و بازداشت فلسطینیان

نظامیان رژیم اشغالگر بامداد و سحرگاه امروز یکشنبه نیز با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و به‌ویژه نابلس و جنین با فلسطینیان درگیر شدند و شماری از آنها را بازداشت کردند.

در نابلس نظامیان صهیونیست با حمله به محله حی المساکن نابلس و منفجر کردن بمب‌های دستی و شلیک تیر واقعی ضمن به وحشت انداختن مردم شماری را بازداشت کردند.

یورش صهیونیست‌ها به محله حی المساکن نابلس

در شهر جنین نیز نظامیان اشغالگر بر اثر مقاومت جانانه فلسطینیان پس از یورش یک ساعته به داخل شهر و محاصره چند منزل مسکونی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

چند فلسطینی دیگر نیز از شهرها و شهرک‌های دیگر کرانه باختری از جمله رام الله بازداشت شدند.

گروه‌های مقاومت: خون را با خون و بمب را با بمب جواب می‌دهیم

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که هرگز اجازه تغییر قواعد درگیری را نمی‌دهند و جواب بمب را با بمب و خون را با خون می‌دهند.

در بیانیه این گروه آمده است: در هفتاد و پنجمین سالروز یوم النکبه برای ملت فلسطین رژیم اشغالگر با ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان و هتک حرمت مقدسات و اشغال سرزمین‌هایشان نفرت خود را در دل امت اسلامی و ملت فلسطین بیشتر کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی

این گروه‌ها با بیان اینکه خون شهدای اخیر و در رأس آن شیخ عدنان هدر نمی‌رود، تأکید کرد: مقاومت در کرانه باختری برای دفاع از مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی شدت خواهد یافت و در مقطع پیش رو فلسطینیان با اعتکاف یشتر در مسجد الاقصی نقشه‌های صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی آنجا را ناکام می‌گذارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین قدس را قطب‌نما و محور مناقشه با رژیم اشغالگر و پایتخت ابدی فلسطین توصیف کرد و گفت: ملت فلسطین با حضور در برنامه‌های مربوط به سالروز نکبت بر وحدت و پایبندی به اصول ملی تأکید می‌کنند.

حماس: نبرد به نفع ملت فلسطین یکسره می‌شود

 حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز امروز در اجتماع غزه به مناسبت سالروز یوم النکبه گفت که کرانه باختری پشتوانه واقعی انقلاب است و در همه بزنگاه‌های عمل مقاومت حاضر بوده است.

وی تأکید کرد: رژیم اشغالگری که با فروپاشی واقعی در قدرت بازدارندگی روبروست در یکسره کردن نبرد هم عاجز است و این نبرد به نفع ملت فلسطین یکسره می‌شود.

اسرائیل مجبور به آزادی نماینده اردنی شد

رادیو ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که جلسه برگزاری دادگاه نظامی ویژه رسیدگی به اتهام عضو پارلمان اردن لغو و وی آزاد می‌شود.

این رادیو اعلام کرد جلسه دادگاه نظامی برای عماد العدوان، نماینده اردنی که چندی پیش به اتهام قاچاق سلاح و طلا به فلسطین بازداشت شده بود، لغو شده و به‌زودی آزاد و تحویل مقامات اردنی خواهد شد تا در کشورش محاکمه شود.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر تصمیم گرفتند امروز یکشنبه عماد العدوان، عضو پارلمان اردن را آزاد کنند.

این شبکه افزود: اسرائیل در برابر فشار‌های اردن تسلیم شده و قرار است امروز یکشنبه نماینده اردنی را آزاد کرده و به اردن بازگرداند.

عماد العدوان، نماینده اردنی
در ۲۳ آوریل ۲۰۲۳، مقامات رژیم صهیونیستی نام عماد العدوان را به اتهام تلاش برای قاچاق سلاح و مقادیری طلا از طریق گذرگاه الکرامه بازداشت کردند.

به دنبال آن اردن با هشدار به رژیم صهیونیستی خواستار آزادی فوری عضو پارلمان خود شده بود.

انتهای پیام
captcha