ارائه پیش‌نویس قانون حمایت از کودکان فلسطینی در کنگره آمریکا
کد خبر: 4139082
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

ارائه پیش‌نویس قانون حمایت از کودکان فلسطینی در کنگره آمریکا

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا پیش‌نویس قانون حمایت از کودکان فلسطینی در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی را ارائه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بتی مک‌کولوم، عضو کنگره آمریکا، لایحه‌ای را برای حمایت از کودکان و خانواده‌های فلسطینی در برابر اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه آنها در کنگره ارائه کرد.

مک کولوم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من رسماً پیش‌نویس قانون دفاع از کودکان و خانواده‌های فلسطینی را که تحت اشغالگری نظامی اسرائیل به سر می‌برند، دوباره ارائه کردم، زیرا حتی یک دلار از کمک آمریکا نباید برای ارتکاب نقض و تجاوز به حقوق مردم فلسطین استفاده شود.

بتی مک‌کولوم در اظهاراتی در صفحه رسمی خود نوشته است که کمک‌های آمریکا به اسرائیل باید تنها برای تضمین امنیت اسرائیل و نه تعرض به مردم فلسطین و ربودن سرزمین‌های آنها به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه 16 عضو مجلس نمایندگان و در رأس آنها الهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده فلسطینی‌تبار با این قانون موافقند، گفت: من اسامی 75 مؤسسه و نهاد حقوقی و بشردوستانه را ذکر کرده‌ام که همگی، این قانون را در حمایت از کودکان و خانواده‌های فلسطینی تأیید می‌کنند.

ارائه پیش‌نویس قانون حمایت از کودکان فلسطینی حتی با استقبال یک مؤسسه یهودی با نام «صدای یهود برای صلح» روبه‌رو شده که ضمن تشکر از اعضای نمایندگان مجلس آمریکا تأکید کرد که حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل تحت هیچ شرایطی نباید صرف بازداشت کودکان فلسطینی یا تخریب خانه‌هایشان و سرقت سرزمین آنها شود.

کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی 55 درصد از کل کمک‌های آمریکا به جهان را تشکیل می‌دهد و از سال 1948 به حدود 130 میلیارد دلار و برآوردهای دیگر نشان می‌دهد که اکنون به 270 میلیارد دلار رسیده است.

ایالات متحده یک بسته کمک اضافی به رژیم صهیونیستی برای سال‌های 2019-2028 به ارزش 38 میلیارد دلار تصویب کرده است که شامل تأمین مالی پروژه‌های نظامی مشترک برای محافظت در برابر حملات موشکی می‌شود.

انتهای پیام
captcha