شهادت سه جوان فلسطینی در نابلس/ تأکید النخاله بر تحویل پیکر خضر عدنان
کد خبر: 4138470
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
تحولات فلسطین؛

شهادت سه جوان فلسطینی در نابلس/ تأکید النخاله بر تحویل پیکر خضر عدنان

شهادت سه جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به شهرک قدیمی شهر «نابلس»، واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله امروز صهیونیست‌ها، شهادت بانوی فلسطینی مجری عملیات ضدصهیونیستی در نابلس و تأکید النخاله بر تلاش برای تحویل پیکر شهید خضر عدنان از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حمله صبح امروز، 14 اردیبهشت‌ماه، نظامیان صهیونیست به شهرک قدیمی شهر «نابلس» در شمال کرانه باختری، سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

در یورش صبح امروز نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به شهرک قدیمی نابلس، 3 جوان فلسطینی شهید شدند و شماری نیز زخمی و دچار حالت خفگی شدند که برخی از آن‌ها دانش‌آموز بودند.

براساس این گزارش، نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی، صبح امروز یک منزل را در محله «الیاسمینه» در شهرک قدیمی نابلس محاصره کردند و همزمان بلندگوهای مساجد در نابلس، مردم فلسطین را به پشتیبانی از نیروهای مقاومت و خارج کردن آن‌ها از محاصره دشمن فراخواند.

اما لحظاتی پس از درگیری شدید نیروهای ویژه صهیونیست با مقاومت، ارتش اسرائیل اعلام کرد که موفق به ترور دو تن از نیروهای مقاومت حماس شده که پیشتر علیه اسرائیلی‌ها عملیات انجام داده بودند و منجر به کشته‌شدن چند صهیونیست شده بودند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که امروز، پس از به دست آمدن اطلاعات دقیق، دو نیروی حماس به نام‌های «حسن قطنانی» و «معاذ المصری» که حدود یک ماه پیش با انجام عملیات «الاغوار» موجب کشته‌شدن سه اسرائیلی شده بودند، ترور کرده و به همراه آن‌ها، «ابراهیم جبر» یکی از افرادی که به همراه این دو شهید در منزل محاصره شده حضور داشت و به آن‌ها برای مخفی‌شدن کمک کرده بود، نیز هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

در پی شهادت این جوان فلسطینی، اعتصاب عمومی فراگیر در شهر نابلس اعلام شده است.

همچنین، رزمندگان مقاومت یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در حریم هوایی نابلس در کرانه باختری سرنگون کردند و با نظامیان اشغالگر صهیونیستی در مناطق مختلف این شهر به شدت درگیر شدند.

جهاد اسلامی: خون شهدای نابلس ادامه خشم شعله‌ور مردم را تضمین کرد

جنبش جهاد اسلامی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: خون شهدای آزاده نابلس در کرانه باختری شاهد انقلاب ملت فلسطین بوده و انگیزه‌ای برای ادامه خشم شعله‌ور و درگیری مداوم در دفاع از فلسطین، مسجد الاقصی و قدس است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: امروز تفنگ‌ها و صفوف مجاهدان در حال اتحاد در برابر دشمن جنایتکار بوده و به اذن خداوند انتقام خون‌های مطهر مردم فلسطین گرفته خواهد شد، ملت فلسطین ملتی زاینده بوده و در پشت هر شهید هزار جوان انقلابی آماده برای مقابله با دشمن وجود دارد.
شهادت سه جوان فلسطینی در نابلس/ تأکید النخاله بر تحویل پیکر خضر عدنان
وی افزود: خداوند شهدای نابلس که از فرزندان گردان‌های قسام بودند را رحمت کند که به خضر عدنان، جمیل العموری، النابلسی، الکیلانی، الخواجا، خروشه و دیگر شهدای گروهان‌های قدس، گردان‌های الاقصی، گردان‌های قسام و گردان‌های ابوعلی مصطفی پیوستند، آنها اتحاد تفنگ و عرصه‌های مختلف فلسطین برای مبارزه غیر قابل توقف در جهت نابودی اسرائیل را به نمایش گذاشتند.

حماس: ترور قهرمانان مقاومت ضربات آنان به اشغالگران را متوقف نخواهد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت چند فلسطینی در شهر نابلس در جریان درگیری مسلحانه با اشغالگران صهیونیست در حالی که به دفاع از مردم و مقدسات اقدام کرده بودند را به مردم فلسطین تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس گفت: ترور قهرمانان مقاومت هرگز ضربات، عملیات‌ها و توسعه رو به افزایش فعالیت‌های آنان را متوقف نکرده و مقاومت با عزمی راسخ به راه خود ادامه می‌دهد و بر واکنش نشان دادن به جنایات اشغالگران و خونخواهی از شهدا اصرار دارد.
شهادت سه جوان فلسطینی در نابلس/ تأکید النخاله بر تحویل پیکر خضر عدنان
القانوع تاکید کرد جنایات اشغالگران صهیونیست که طی آن 3 نفر از قهرمانان مقاومت در نابلس را ترور کردند کارنامه آنان و دولت فاشیست صهیونیست را سیاه‌تر نموده و در آینده هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی حماس مردم فلسطین، جوانان انقلابی، قهرمانان مقاومت و تمام سازمان‌های نظامی کرانه باختری را به ادامه درگیری با اشغالگران و خونخواهی شهدا دعوت کرد.

لازم به ذکر است در عملیات امروز ارتش رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر نابلس که به یک خانه در محله الیاسمین حمله شد 3 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد: دو نفر از این افراد از مجریان عملیات الاغوار بودند که طی آن 3 اسرائیلی کشته شدند و یکی دیگر از آنها نیز صاحب این خانه بوده که نسبت به مخفی کردن این دو نفر اقدام کرده بود.

شهادت بانوی فلسطینی مجری عملیات ضدصهیونیستی در نابلس

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد: نظامیان رژیم صهیونیستی یک بانوی ۲۶ ساله فلسطینی را در جنوب نابلس به بهانه تلاش برای انجام عملیات حمله با سلاح سرد به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد «ایمان زیاد احمد عوده» بانوی جوان فلسطینی ۲۶ ساله بر اثر شلیک گلوله نظامیان اشغالگر در منطقه حواره در جنوب نابل به شهادت رسید.

«احمد جبرئیل»، مدیر اورژانس هلال احمر نابلس اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر یک دختر ۲۶ ساله فلسطینی را در نزدیکی میدان «عینابوس» در مرکز حواره به بهانه تلاش برای حمله با سلاح سرد هدف تیراندازی قرار دادند و نیروهای امدادی هلال احمر پیکر او را تحویل گرفتند.

تاکید النخاله بر تلاش برای تحویل پیکر شهید خضر عدنان

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که جنبش متبوعش از هیچ تلاشی برای تحویل پیکر شهید خضر عدنان و دفن آن به شیوه‌ای شایسته فروگذاری نمی‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، زیاد النخاله در گفت‌وگوی تلفنی با همسر شهید خضر عدنان ضمن تسلیت به او به خاطر شهادت همسرش، تاکید کرد که شهید عدنان برای همیشه مایه فخر و مباهات ملت فلسطین خواهد بود.
شهادت سه جوان فلسطینی در نابلس/ تاکید النخاله بر تحویل پیکر خضر عدنان
النخاله تصریح کرد که شیخ عدنان مایه وحدت ملت فلسطین در تمامی میادین و نبردها بود و از محبوبیت خاصی در میان امت برخوردار بود.

همسر شهید خضر عدنان هم از مجاهدان فلسطینی که از او دفاع کردند و در پاسخ به شهادتش اراضی اشغالی را آماج حملات راکتی قرار دادند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha