از درخواست گوترش برای تحقیق درباره شهادت خضر عدنان تا آمار هجوم به مسجدالاقصی
کد خبر: 4138311
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
با تحولات فلسطین؛

از درخواست گوترش برای تحقیق درباره شهادت خضر عدنان تا آمار هجوم به مسجدالاقصی

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات فوری و شفاف در مورد شهادت خضر عدنان اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی شد. از سوی دیگر کمیته مسیحی اسلامی حمایت از بیت‌المقدس اعلام کرد که حدود پنج هزار شهرک‌نشین در آوریل گذشته به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز چهارشنبه دو خانه را در کرانه باختری تخریب کردند.

شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به روستای حجه در شرق قلقیلیه یورش برده و خانه اسیر یونس هیلان را محاصره کردند. اشغالگران مانع از نزدیک شدن شهروندان فلسطینی به این خانه شده و در نهایت آن را تخریب و با خاک یکسان کردند.

صهیونیست‌ها این اسیر فلسطینی را به اجرای عملیات حمله با سلاح سرد در اکتبر گذشته و به هلاکت‌ رساندن یک شهرک‌نشین متهم کرده‌اند.

این عملیات ساعاتی پس از شهادت 6 مبارز فلسطینی از جمله ودیع الحوح از فرماندهان بارز گروه مقاومت عرین الاسود انجام گرفت. از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست به شهرک حارس در شمال سلفیت نیز یورش برده و خانه شهید محمد صوف را محاصره کردند.

شهید محمد صوف مجری عملیات شهادت طلبانه آرئیل بود که طی آن 3 صهیونیست به هلاکت رسیدند. صهیونیست‌ها پس از یورش به این منطقه، این خانه را بمب‌گذاری و منفجر کردند.

درخواست گوترش برای تحقیق درباره شهادت عدنان

دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقاتی فوری و شفاف در مورد شهادت خضر عدنان اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی شد.

 فرحان الحق معاون سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که آنتونیو گوترش با نگرانی پیگیر اوضاع پس از شهادت اسیر عدنان است و رژیم صهیونیستی باید سریعا تحقیقات جامعی را در مورد جزئیات شهادت وی انجام دهد.

وی گفت که گوترش بار دیگر خواستار توقف سیاست بازداشت موقت فلسطینیان شده و فرد بازداشت شده یا باید محاکمه و تفهیم اتهام یا بدون هرگونه تعللی آزاد شود.

شهادت یک شهروند فلسطینی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شهادت یک شهروند فلسطینی در حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را تأیید کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هاشم مبارک شهروند 58 ساله فلسطینی در حملات هوایی روز گذشته به غزه به شهادت رسیده است. همچنین در حملات روز گذشته به غزه 5 نفر دیگر زخمی شدند. این حملات مادی زیادی به زیرساخت‌های غزه در پی داشت.

روز گذشته در پی شهادت اسیر خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین حملات راکتی گسترده‌ای را به اراضی اشغالی انجام داد. ارتش رژیم صهیونیستی هم اقدام به بمباران مناطق مختلف نوار غزه کرد که طی آن یک نفر شهید و 5 نفر هم مجروح شدند.

توافق آتش‌بس

رسانه‌های خبری گزارش دادند که طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی بر سر اجرای آتش‌بس از نخستین ساعات صبح امروز (چهارشنبه) توافق کرده‌اند. براساس گزارش این رسانه‌ها، آتش‌بس با وساطت طرف‌های مصری و قطری در کنار نظارت سازمان ملل، مطرح شده است.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل با حملات موشکی، بخش‌هایی از نوار غزه را هدف قرار دادند. با اجرای این آتش‌بس در حال حاضر آرامش نسبی در نوار غزه بر قرار است.

دو منبع فلسطینی اعلام کردند که توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از نخستین ساعات صبح امروز اجرایی شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که فرماندهان جبهه داخلی در این رژیم بعد از ارزیابی اوضاع میدانی دستور داده‌اند شرایط در جبهه داخلی به حالت عادی بازگردد.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرده بود حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی به غزه در مقابل پایداری قهرمانانه ملت و مقاومت فلسطین راه به جایی نخواهد برد و ما به دفاع از ملت خود به رغم جنایات دشمن ادامه می‌دهیم.

اعلام آمار هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی 

مقامات کمیته مسیحی اسلامی برای حمایت از بیت المقدس و اماکن مقدس آن اعلام کردند که حدود پنج هزار شهرک نشین در آوریل گذشته به مسجدالاقصی یورش بردند.

این کمیته در گزارشی اعلام کرد که هزاران شهرک نشین تحت حفاظت شدید پلیس اشغالگر به صحن‌های الاقصی هجوم بردند و در حیاط آن اقدامات تحریک‌آمیز انجام دادند. آنها درباره معبد ادعایی خود صحبت کردند و آیین‌های تلمودی انجام دادند.

این گزارش افزود: در ماه گذشته شاهد یورش نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی و نمازخانه القبلی بودیم که با ضرب و شتم، دستگیری و آزار نمازگزاران و افرادی که در حال اعتکاف بودند همراه بود و منجر به زخمی شدن ده ها نفر  و دستگیری بیش از 400 نمازگزار شد. 

براساس این گزارش، نیروهای اشغالگر بیش از 700 شهروند بیت‌المقدس را در ماه آوریل دستگیر و 6 مرد اهل قدس را به حبس خانگی و یک ماه محرومیت از حضور در مسجدالاقصی محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha