جلوگیری از برگزاری مراسم روز نکبت توسط نماینده مسلمان کنگره آمریکا
کد خبر: 4140127
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

جلوگیری از برگزاری مراسم روز نکبت توسط نماینده مسلمان کنگره آمریکا

با دخالت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برگزاری مراسمی به مناسبت سالگرد روز نکبت که قرار بود توسط یک نماینده مسلمان کنگره انجام شود، جلوگیری شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عربی 21، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از میزبانی مراسمی درباره روز نکبت توسط رشیده طلیب، نماینده دموکرات و مسلمان میشیگان در کنگره آمریکا اقدام کرد.

این مراسم قرار بود روز چهارشنبه در بخشی از ساختمان کنگره برگزار شود.

براساس اعلام روزنامه آمریکایی  The Free Beacon مک کارتی برای جلوگیری از رزرو فضایی در مرکز بازدیدکنندگان ساختمان کنگره که قرار بود این مراسم در آن برگزار شود، وارد عمل شده و ضمن لغو این مراسم، اقدام به برگزاری مراسم دیگری تحت عنوان «هفتادوپنجمین سالگرد برقراری رابطه بین آمریکا و اسرائیل» کرده است.

مک کارتی به این روزنامه گفت: تا زمانی که من رئیس مجلس هستم، از حق اسرائیل برای تعیین سرنوشت و دفاع از خود حمایت خواهم کرد.

رشیده طلیب، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا از کنگره خواسته بود تا کمک مالی به رژیم آپارتاید اسرائیل را متوقف کند.

طلیب در آگوست گذشته کمپینی را راه‌اندازی کرد و خواستار منوط کردن کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل با پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل و پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه آن شد.

انتهای پیام
captcha