راه‌اندازی طرح قرآنی «فانوس‌های رحمت» در مسجدالاقصی
کد خبر: 4147885
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

راه‌اندازی طرح قرآنی «فانوس‌های رحمت» در مسجدالاقصی

ابتکار «عهد الاقصی» (گروه جوانان داوطلب در قدس اشغالی) طرح «فانوس‌های رحمت» را با هدف بازسازی مصلای «باب الرحمة» در مسجد مبارک الاقصی، با توجه به تهدیدات بزرگ پیرامون آن و خطر یهودی‌سازی آن آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، محمد مصالحه، مسئول ابتکار «عهدالاقصی» در زمینه این طرح گفت: مخاطبان این طرح به ویژه ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 و به‌طورکلی همه کسانی هستند که قادرند به مسجدالاقصی بروند، هدف از این اقدام نیز حضور گسترده نمازگزاران در مسجدالاقصی در تمام طول سال و نه فقط در ماه مبارک رمضان است.

به گفته مصالحه، طرح «فانوس‌های رحمت» شامل تلاوت آیاتی از قرآن کریم در داخل مصلای «باب الرحمه» به منظور افزایش حضور مسلمانان در این مصلا و ترغیب آنها به حضور حداکثری در این مکان عبادی است.

مصالحه توضیح داد: طرح «فانوس‌های رحمت» شامل قرائت آیاتی از قرآن کریم در داخل نمازخانه «باب الرحمه» برای افزایش حضور مسلمانان و ترغیب آنان به ماندن هرچه بیشتر در آنجا است.

به گفته مصالحه در این طرح از فناوری‌های جدید برای ترغیب نمازگزاران به حضور در مصلای باب الرحمه استفاده شده به عنوان مثال از طریق مکان‌یاب تلفن همراه حضور فرد در این مصلا تأیید و سپس آیه‌ای خاص ویژه او تلاوت خواهد شد.

وی تأکید کرد: این طرح اهداف دیگری از جمله آشنایی مردم با مصلای باب الرحمه و اهمیت آن را نیز دنبال می‌کند چرا که اکثر افرادی که به مسجدالاقصی می‌روند، تنها از قبة الصخره یا مصلای القبلی دیدن می‌کنند.

انتهای پیام
captcha