مسجدالاقصی هرگز تابع قوانین داخلی رژیم صهیونیستی نبوده است
کد خبر: 4138273
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
اداره اوقاف اسلامی قدس:

مسجدالاقصی هرگز تابع قوانین داخلی رژیم صهیونیستی نبوده است

مدیر اداره اوقاف اسلامی قدس با اشاره به اشغالی بودن وضعیت مسجدالاقصی و قدس از عدم طرح شکایت در موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به مصلای باب الرحمه خبر داد چرا که این اقدام به معنای به رسمیت شناختن تسلط قانونی رژیم صهیونیستی بر این مکان مقدس خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، شیخ محمد عزام الخطیب، مدیر اداره اوقاف اسلامی قدس و امور مسجدالاقصی تصریح کرد: این اداره از زمان اشغال قدس و مسجدالاقصی در سال 1967، هیچ‌گاه سلطه قوانین داخلی رژیم صهیونیستی بر مسجد مبارک الاقصی را به رسمیت نشناخته است و از اینرو به هیچ‌وجه به دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مراجعه نکرده است تا به شکایت‌های مطرح شده از سوی نهادهای رسمی صهیونیست‌ها و یا سایرین اقامه شده، پاسخ دهد.

شیخ الخطیب در گفت‌وگوی تلفنی با الدستور تأکید کرد: شورای اوقاف و اداره اوقاف اسلامی در قدس طبق دستورات دولت اردن و با حمایت پادشاه اردن از طرح موضوع مصلای باب الرحمه، در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی خودداری می‌کند چرا که این مکان اشغال شده و ما قانون داخلی رژیم صهیونیستی را درباره آن به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی تأکید کرد: به رسمیت شناختن حاکمیت قانون رژیم صهیونیستی فقط در خصوص مسجدالاقصی نیست، بلکه شامل کل شهر قدس می‌شود چرا که ما کل این شهر را اشغال شده می‌دانیم.

الخطیب اظهار کرد: اشغالگران از انجام عملیات ترمیمی در مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند، به جز آنچه که با اداره اوقاف توافق شده است و این امور نیز با سختی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha