تصویب 6 قانون نژادپرستانه علیه اسرای فلسطینی از ابتدای سال
کد خبر: 4155341
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

تصویب 6 قانون نژادپرستانه علیه اسرای فلسطینی از ابتدای سال

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سال جاری 6 قانون نژادپرستانه را در حق اسرای فلسطینی صادر کرده است.

به گزارش ايكنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ریاض اشقر، کارشناس مرکز مذکور اشاره کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری به منظور خدشه واردکردن به جایگاه قانونی و سیاسی اسرا و بی احترامی به هویت مبارزاتی و مبارزات مشروع آنان و نشان‌دادن آنان به عنوان مجرم و جنایتکار، دست به اقدامات زیادی زده است.

اشقر اظهار کرد که دولت کنونی رژیم صهیونیستی تندروترین دولت در تاریخ این رژیم است و از زمانی که تشکیل شده، همواره به دنبال مصادره و نقض حقوق اسرا و زیرپا گذاشتن تمامی دستاوردهای آنان بوده است و وزرای اسرائیلی و اعضای کنست برای ارائه طرح‌ها و قوانین نژادپرستانه علیه اسرا و خانواده‌های آنان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی افزود که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری 6 قانون نژادپرستانه را در حق اسرا صادر کرده که خطرناک‌ترین آن موافقت کمیته قانونگذاری در کنست با لایحه اعدام اسرایی است که دست به عملیات‌های ضد صهیونیستی می‌زنند. این لایحه توسط ایتمار بن غفیر، وزیر تندرو اسرائیلی ارائه شده است.

از دیگر قوانین نژادپرستانه تصویب‌شده علیه اسرا می‌توان به این موارد اشاره کرد: قانون محرومیت اسرای فلسطینی از هرگونه درمان و عمل جراحی، سلب تابعیت و حق شهروندی از اسرای فلسطینی ساکن داخل خط سبز و قدس اشغالی که به اجرای عملیات‌های ضد صهیونیستی متهم هستند، تبعید تمامی اسرایی که از تشکیلات خودگردان کمک مالی دریافت می‌کنند، صدور احکام سنگین علیه کودکان کمتر از 12 سال ساکن قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 در صورت متهم‌شدن به شرکت در اقدامات مقاومتی و تشدید مجازات فلسطینیانی که متهم به فعالیت علیه رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

انتهای پیام
captcha