واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت رهبران جهاد اسلامی
کد خبر: 4139612
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت رهبران جهاد اسلامی

گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت سه نفر از رهبران جنبش جهاد اسلامی شد، مقاومت در برابر اشغالگران را تنها گزینه پیش روی مردم فلسطین دانستند.

واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت رهبران جهاد اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، در حملات نیمه شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه سه نفر از رهبران جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به 12 نفر و مجروحان به 20 نفر افزایش یافته است.

ارتش اشغالگر با بیان اینکه حملاتی را به اهداف متحرک انجام داده است، افزود: این بمباران رهبران جهاد اسلامی را هدف قرار داده است و 3 نفر از رهبران نظامی جهاد اسلامی کشته شدند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس شاخه نظامی نهضت جهاد اسلامی شهادت جهاد الغنم، دبیر شورای نظامی، خلیل البهیتی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال و طارق عزالدین، یکی از رهبران عملیات نظامی این جنبش را تأیید کردند. جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد در این حملات، همسران رهبران و تعدادی از فرزندانشان نیز به شهادت رسیدند.

رهبران شهید فلسطینی

همچنین اعلام شد که جمال خسوان، مدیر کل مجتمع پزشکی الوفاء و همسرش در حمله صهیونیست‌ها به برج بین‌المللی در غزه کشته شدند.

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این حملات اعلام کرد که گزینه‌های مقاومت برای پاسخ به حمله اسرائیل به نوار غزه روی میز است. طارق سلمی، سخنگوی این جنبش در بیانیه‌ای گفت: همه سناریوها و گزینه‌ها برای مقاومت برای پاسخ به جنایات اشغالگر روی میز است.

جنبش جهاد اسلامی افزود: مقاومت تا پایان اشغال متوقف نخواهد شد.

این جنبش ادامه داد: مقاومت، گزینه‌های مقاومت در برابر رژیم اشغالگر را که می‌خواهد فلسطینی‌ها را از سرزمینشان بیرون کند حق خود می‌داند و انتقام رهبران شهید را خواهد گرفت.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که این تجاوز و ترور در عملیات مشترک نیروهای اشغالگر و «شین بت» صورت گرفته است که نشان می‌دهد این عملیات برنامه‌ریزی شده بوده و از هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر از آن مطلع شده است. رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که عملیات گسترده در غزه را عملیات «سپر و تیر» نامیده است.

 در این حملات صدای انفجار مهیبی در مرکز شهر غزه شنیده شد که دقیقاً ساعت دو بامداد به وقت غزه و همزمان با انفجاری مهیب در رفح در جنوب غزه رخ داد. هواپیماهای اشغالگر صهیونیستی دو خانه را در مرکز و جنوب غزه هدف قرار دادند.

حماس: اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که ترور رهبران در یک عملیات خائنانه امنیت را برای اشغالگر به ارمغان نمی‌آورد، بلکه مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس

وی در بیانیه‌ای کوتاه در خصوص ترور 3 تن از رهبران گردان‌های قدس در سحرگاه امروز سه‌شنبه، افزود: دشمن در برآورد خود اشتباه کرد و تاوان جنایت خود را خواهد داد.

هنیه تأکید کرد: تنها مقاومت، تعیین‌کننده راهی است که به دشمن خائن آسیب می‌زند و اشغالگران همه مردم ما را هدف قرار می‌دهند و جبهه مقاومت در مقابله با آن متحد است.

جنبش اسیر: ادعاهای صهیونیست‌ها واهی است

از سوی دیگر کمیته عالی اضطراری جنبش اسیر فلسطین در بیانیه‌ای حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر سازمان زندان‌های صهیونیستی به اسیر احمد سعدات، دبیرکل اسیر جبهه خلق و شماری دیگر از اسرای این جنبش در زندان ریمون را به شدت محکوم کرد.
 کمیته مذکور اشاره کرد که حمله وحشیانه به اسیر سعدات و دیگر رهبران جبهه خلق به اتهام تشویق برخی گروه‌های مقاومت به انجام عملیات‌های ضدصهیونیستی از داخل زندان و یا داشتن اطلاعاتی از این گروه‌ها ما را شوکه کرد.
این کمیته تأکید کرد که ما این اتهامات بی‌اساس را کاملاً رد کرده و آن را بهانه‌ای واهی برای توجیه هرگونه تجاوز و جنایت علیه اسیر سعدات و دوستانش می‌دانیم.
کمیته مذکور اشاره کرد که این مسئله را به دقت پیگیری خواهد کرد و اقدامات لازم جهت مقابله با حملات وحشیانه سازمان زندان‌های صهیونیستی علیه اسرا را بررسی خواهد کرد.

همچنین در اولین بیانیه یک مقام فلسطینی در غزه، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه، توضیح داد که مؤسسات و نهادهای دولتی روند تجاوزات وحشیانه و ناگهانی اشغالگران علیه مردم را دنبال می‌کنند و در حال انجام وظایف خود در برابر تجاوزات هواپیماهای جنگی اسرائیل هستند.

وی در بیانیه‌ای به عربی 21 گفت: این تجاوز آشکار و بمباران منازل به ساکنان آنها نشان دهنده ذهنیت جنایتکارانه و خونین اشغالگران است که نه به جان و حقوق مردم فلسطین اهمیتی می‌دهد و نه به هنجارها و میثاق‌های بین‌المللی یا ساده‌ترین قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه پایبند هستند.

درخواست جنبش فتح برای توقف جنایات اسرائیل

جنبش فتح هم از جامعه بین‌المللی خواست این جنایت فجیع را که توسط اشغالگران مرتکب شده است، محکوم کنند. منذر الهایک، سخنگوی فتح در بیانیه‌ای گفت: این جنایت فجیع و خائنانه توسط حکومت تروریست صهیونیستی شبانه در حالی که مردم در خواب بودند انجام شد. وی افزود: این رژیم در حال کشتار است زیرا می‌داند که با سکوت و حمایت جامعه بین‌المللی مواجه است. هایک خواستار اقدام بین‌المللی برای توقف حملات اسرائیل شد.

انتهای پیام
captcha