حزب‌الله لبنان بر حمایت کامل از مقاومت فلسطین تأکید کرد
کد خبر: 4139825
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
ادامه واکنش‌ها به تجاوز صهیونیست‌ها؛

حزب‌الله لبنان بر حمایت کامل از مقاومت فلسطین تأکید کرد

درپی جنایت رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن سه تن از فرماندهان جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن این جنایت بر حمایت کامل خود از مقاومت فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان به تجاوز بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه که به شهادت سه فرمانده گردان‌های قدس و ۱۰ غیر نظامی فلسطینی منجر شد، واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حزب‌الله به طور کامل با جنبش جهاد اسلامی اعلام همبستگی کرده و از هر تصمیم این جنبش و همه گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها، به طور کامل حمایت می‌کند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مجاهدان، زنان و کودکان فلسطینی در غزه ، یک جنایت در حق انسانیت است.

حزب‌الله لبنان لبنان تأکید می‌کند که ترور رهبران مقاومت، موجب افزایش هوشیاری و وحدت فلسطینی‌ها شده و عزم و اراده آن‌ها برای ادامه مسیر جهاد و مقاومت تا نیل به پیروزی نهایی را افزایش می‌دهد.

انصارالله: مقاومت فلسطین، درگیری با رژیم صهیونیستی را به بالاترین حد ممکن برساند

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با ترور فرماندهان جهاد اسلامی و زنان و کودکانشان، جنایت شنیعی را مرتکب شده است.

عبدالسلام افزود: یمن به توانمندی مقاومت فلسطین و قدرت آن در پاسخ به این جنایت، اطمینان کامل دارد. این مقام یمنی همچنین تأکید کرد که مقاومت فلسطین حق دارد، درگیری  با صهیونیست‌ها را به بالاترین حد برساند.

وی با بیان اینکه، این اقدام باعث خواهد شد دشمن صهیونیستی بفهمد که یقیناً باید هزینه این جنایت را پرداخت کند، گفت که ملت‌های منطقه باید به مقاومت و ملت فلسطین کمک کنند.

خالد مشعل: جنایت ترور فرماندهان شهید با پاسخ قوی و یکپارچه مقاومت همراه می‌شود

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج نیز در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها گفت: جنایت ترور رهبران شهید با پاسخی قاطع و یکپارچه از سوی مقاومت همراه خواهد شد که وحدت آن‌ها را به بهترین شکل خود در میدان، نمایش خواهد داد.

وی افزود: ما از بازوهای مقاومت قهرمان که در سرتاسر جغرافیای فلسطین و خارج از آن گسترده شده، می‌خواهیم برای پاسخگویی بدون توقف به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته و بسیج شوند.

علمای یمن: حمله به دشمن صهیونیستی، حق مشروع دینی و انسانی است

انجمن علمای یمن بعدازظهر امروز ضمن محکومیت این جنایت شنیع صهیونیستی، با انتشار بیانیه‌ای، همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام کرد.

در بیانیه انجمن علمای یمن آمده است: مصیبت فلسطین، مصیبت ماست زیرا مسئله فلسطین، مسئله نخست و مرکزی جهان اسلام است لذا بر گزینه جهاد و مقاومت به عنوان یک فریضه و واجب مقدس تأکید داریم.

علمای یمن با بیان اینکه هر کس این فریضه را ترک کند، گناهکار است، خواستار وحدت میادین و تقویت توانمندی‌ها و امکانات شد تا زیر یک چتر واحد و به دوری از حساب‌ها و ادبیات جنبشی و گروهی محدود، با صهیونیست‌ها مقابله صورت گیرد.

این انجمن یمنی خاطرنشان کرد: هر گونه تحرک در راستای جهاد و مقاومت را تأیید می‌کند و حمله به دشمن صهیونیستی را یک حق مشروع از نظر دینی و انسانی می‌داند.

گردان‌های سیدالشهداء عراق: تجاوزهای وحشیانه اسرائیل زوال آنرا سریع‌تر می‌کند

گردان‌های سیدالشهداء عراق، ضمن تسلیت شهادت سه تن از فرماندهان مقاومت و شماری از غیرنظامیان فلسطینی در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم متوهم صهیونیستی خیال می‌کند با حملات وحشیانه خود به پیروزی رسیده است؛ اما تنها نتیجه این حملات، بیداری مقاومت است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود افزود: رژیم صهیونیستی از ارتکاب جنایات خود خرسند است؛ اما مؤمنان مقاوم، با تقدیم هر قطره خون خود در راه آرمان فلسطین، پایان رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی همواره بر این باور بوده که تجاوزهای وحشیانه‌اش به پیروزی این رژیم سست‌بنیاد منجر خواهد شد، حال آن‌که نتیجه این جنایات تنها نابودی زودتر آن، بیداری مقاومت، یکپارچگی و اتحاد نیروهای مقاومت و دوری از تفرقه‌ای که صهیونیست‌ها بسیار روی آن حساب باز کرده‌اند، خواهد بود.

بامداد امروز منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در نوار غزه را بمباران کردند. در این تجاوز وحشیانه سه فرمانده گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) و شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha