شهادت 3 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه
کد خبر: 4139938
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
با تحولات فلسطین

شهادت 3 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه

حمله نظامیان صهیونیست به قباطیه جنین با دو شهید و 17 زخمی،حمله به جنوب نوار غزه با یک شهید و چند زخمی، سراسیمگی رژیم صهیونیستی از شیوه پاسخ مقاومت به جنایت این رژیم در غزه و تأکید مقاومت بر پاسخ به این جنایت از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی صبح امروز، 20 اردیبهشت با بمباران شرق خان یونس درج نوب نوار غزه یک فلسطینی را شهید و چند نفر دیگر را زخمی کردند.

این دومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. صدای انفجارهای مهیبی از چند نقطه نوار غزه شنیده می‌شود.

ارتش رژیم اشغالگر مدعی است که امروز تجهیزات پرتاب موشک‌های جهاد اسلامی در نوار غزه را هدف گرفته است. ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفته است که زمان ترور (ترور فرماندهان مقاومت) فرارسیده است.

سران رژیم صهیونیستی که از بحران داخلی اعتراضات گسترده ضد دولتی در این کشور در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برند، تلاش می‌کند با تجاوزگری و حملات خود علیه ملت فلسطین بر وضعیت متزلزل و شکننده این رژیم سرپوش گذارند.

در همین راستا به دنبال حمله خونبار بامداد سه‌شنبه به منازل مسکونی در نوار غزه که 15 شهید و 22 زخمی برجای گذاشت، رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز نظامیان خود را بار دیگر به جنین در شمال کرانه باختری و شهرک قباطیه در جنوب جنین گسیل کرد تا ضمن به وحشت انداختن مردم آنها را به رگبار ببندند.

در نتیجه درگیری نیروهای مقاومت جنین با نظامیان تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی که با ادوات زرهی خود وارد کوچه و خیابان‌های این شهر شده بودند، دو جوان 19 و 24 ساله فلسطینی به نام رامی قطنات و احمد عساف به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

شهادت 2 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه/آماده

با این حال نیروهای مقاومت هم با شلیک تیر و پرتاب بمب دستی به سمت خودروهای نظامیان صهیونیست در برابر آنها مقاومت کردند و با وجود اینکه نظامیان اشغالگر چند خانه را محاصره کرده  و سعی در بازداشت عده‌ای داشتند موفق به این کار نشدند.

استان جنین هم امروز در سوگ شهدای امروز قباطیه در اعتصاب کامل است و مغازه‌ها و مدارس تعطیل هستند.

شهادت 2 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه/آماده

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شهید و زخمی شدن شمار دیگری از فلسطینیان در حمله سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست به قباطه جنین را گواه تداوم مقاومت و درگیری با دشمن و گسترده شدن روزانه دامنه آن توصیف کرد.

طارق سلمی، سخنگوی اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی گفت: با شهید شدن هر فلسطینی اراده ملت فلسطین برای تداوم مبارزه و رویارویی در دفاع از حق خود برای دفاع از سرزمین و موجودیت همیشگی آنها در آنجا را تقویت می‌کند.

طولکرم، نابلس، اوصرین و اریحا، مناطقی از کرانه باختری هستند که نظامیان صهیونیست سحرگاه امروز با یورش به آنجا شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

شهادت 2 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه/آماده

سایه ترس بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین

روزنامه یدیعوت آحارونوت صبح امروز چهارشنبه نوشت: نیروهای ارتش رژیم اشغالگر که در مرز با نوار غزه مستقر هستند از ترس پاسخ راکتی به طرق مختلف مخفی شده‌اند.

این روزنامه افزود که نیروهای اشغالگر در پس کانتینرهای بزرگ، دیوارهای پمپ بنزین و رستوران واقع در مرز با نوار غزه پنهان شده‌اند تا از آتش حملات احتمالی نیروهای مقاومت در غزه در امان باشند.

شهادت 2 فلسطینی دیگر و دست رد مقاومت به درخواست‌ها برای انصراف از پاسخ به تجاوز علیه غزه/آماده

رژیم اشغالگر اسرائیل برای دومین روز متوالی در وضعیت سراسیمه و هراسان از نحوه پاسخ مقاومت به تجاوز خونبار دیروز این رژیم به نوار غزه به سر می‌برد.

از روز گذشته کار و فعالیت در همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار با نوار غزه تقریباً به طور کامل متوقف شده و هزاران نفر از ساکنان آنجا خانه‌های خود را ترک کرده و خیلی‌ها هم به پناهگاه‌ها گریخته‌اند.

محمد الهندی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرده که پاسخ مقاومت به تجاوز رژیم اشغالگر به غزه در راه است و زاهر جبارین، نائب رئیس حماس در کرانه باختری نیز می‌گوید که مقاومت برای پاسخ به رژیم اشغالگر متحد خواهد شد.

الهندی با تأکید بر اینکه ترورها هرگز بر توان گروه نظامی سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطین تاثیر نخواهد گذاشت، گفت: ما در جنگی تمام عیار با اسرائیل به سر می‌بریم و در این برهه میانجیگری‌ها فایده‌ای ندارد. همه چیز به فرماندهان اتاق عملیات مشترک واگذار شده است.

او افزود: رژیم صهیونیستی می‌دانست که نمی‌تواند این فرماندهان مقاومت را در نبرد نظامی هدف بگیرد از همین آنها را در کنار خانواده‌هایشان موشک باران کرد.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر هم اعلام کرده که در تجاوز دیروز این رژیم به نوار غزه 40 هواپیما، بالگرد و پهپاد به کار گرفته شده و عملیات قراربود سه‌شنبه هفته قبل انجام شود اما شرایط آنها مهیا نبود.

انتهای پیام
captcha