گروه‌های مقاومت فلسطینی: برای هرگونه اقدام صهیونیست‌ها آمادگی داریم
کد خبر: 4140110
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

گروه‌های مقاومت فلسطینی: برای هرگونه اقدام صهیونیست‌ها آمادگی داریم

گروه‌های مقاومت فلسطین که امروز با حملات موشکی و راکتی خود به مواضع مربوط به صهیونیست‌ها حمله کردند، با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که برای هرگونه اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی آمادگی دارند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه العهد، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای درباره موج حملات موشکی امروز مقاومت به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این عملیات تحت عنوان عملیات «انتقام آزادگان» و با شلیک صدها موشک انجام شد.

اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در ادامه تأکید کرده است: هدف قرار دادن منازل غیرنظامیان، تعرض به ملت ما و ترور مردان و قهرمانان ما خط قرمزی است که با تمام قوا با آن مقابله می‌شود و به خواست خداوند متعال، دشمن تاوان آن را خواهد پرداخت.

مقاومت فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت برای همه گزینه‌ها آماده است و اگر رژیم اشغالگر بر تجاوزات و استکبار خود پافشاری کند، روزهای سیاهی در انتظارش خواهد بود.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: مقاومت در همه جبهه‌های میهن واحد و متحد و شمشیر و سپر مردم و سرزمین و مقدسات ما خواهد ماند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این عملیات در پاسخ به جنایت ترور رهبران مجاهد گردان‌های سرایا القدس یعنی جهاد الغنام، خلیل البهتینی و طارق عزالدین از طریق بمباران وحشیانه و خائنانه منازل غیرنظامیان انجام شد و مقاومت برای هر گزینه ای آماده است.

بیانیه نشست اتحادیه عرب درباره حملات اسرائیل به غزه

شورای اتحادیه در نشست اضطراری که امروز چهارشنبه برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین برگزار شد، از دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا همه گزینه‌هایی را که از طریق آن‌ها می‌تواند صلاحیت خود را در سرزمین اشغالی فلسطین اعمال کند از جمله شهرک‌سازی و الحاق، جنایات، تجاوز به شهرها و روستاها را بررسی و تحقیقات درباره جنایات صهیونیست‌ها را تکمیل کند.

شورای اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا بر رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر فشار بیاورد تا به کمیته حقیقت‌یاب که در تاریخ 2021/5۵/21 توسط شورای حقوق بشر تأسیس شد، اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را بدهد.

اتحادیه عرب همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که وظایف خود را انجام داده و از کمیته مذکور بخواهد تا تمام تخلفات و جنایات اسرائیل را در چارچوب وظایف خود پیگیری و گزارش‌ها خود را در این زمینه ارائه کند.

شورای اتحادیه عرب همچنین از تلاش‌های مستمر مصر، اردن و اعراب برای توقف تجاوزات رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین قدردانی کرد.

ناتوانی دوباره گنبد آهنین

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی عملیات امروز نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی، دست کم ۲۷۰ موشک به این منطقه شلیک شده است. این در حالی است که منابع عبری‌زبان پیشتر از شلیک بیش از ۳۰۰ موشک خبر داده بودند.

وی ادعا کرد که سامانه گنبد آهنین توانسته ۶۲ موشک شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کند.

این مسئول صهیونیست، مدعی شد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۵۳ موضع را در نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شد که این رژیم ۱۰۴ تأسیسات نظامی را در نوار غزه هدف قرار داده است که در میان شهدای غزه، زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند.

هنیه: مقاومت فلسطین در آمادگی کامل به‌سرمی‌برد

شبکه الجزیره از تماس میانجی‌گران مصر، قطر و سازمان ملل با اسماعیل هنیه برای بررسی تحولات غزه خبر داد.

جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه در این تماس‌ها بر اتحاد مقاومت و آمادگی نیروهای فلسطینی برای رویارویی با هر گونه قلدری از سوی صهیونیست‌ها تأکید کرده است.

پیش از این نیز گروه‌های مقاومت در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر آتش‌بس، اعلام کرده بودند که این رژیم آغازگر تجاوز بوده و باید مسئولیت آن را بپذیرد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد که عملیات «انتقام آزادگان» از سوی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت، واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

وی افزود: عملیات انتقام آزادگان نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت برای واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی و ممانعت از زورگویی علیه ملت فلسطین، آماده‌اند.

سخنگوی حماس تأکید کرد که واکنش اتاق مشترک نیروهای مقاومت، به صورت یکپارچه و هماهنگ و در چارچوب آمادگی‌های میدانی مشترک میان تمام گروه‌ها انجام شد.

تقلای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم آماده آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه است. از سوی دیگر، شبکه الجزیره از شلیک موشک‌های جدیدی از سمت نوار غزه به سمت عسقلان واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

المیادین نیز گزارش داد که تعدادی از موشک‌های گروه‌های مقاومت، به تعدادی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرده است. بر اساس گزارش این شبکه، زندگی در مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه در اطراف نوار غزه کاملاً فلج شده است.

پیشتر خبرنگار شبکه المیادین در غزه گزارش داده بود که تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی امروز به ۶ نفر رسیده است. این شبکه گزارش داد که مجموع شهدای تجاوزات امروز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و روز گذشته به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۵ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha