متسابقان به داوری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان اعتماد کنند
کد خبر: 4059395
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
شاه‌میوه:

متسابقان به داوری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان اعتماد کنند

نماینده هیئت داوران بخش حفظ سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با اشاره به سطح داوران این دوره از مسابقات گفت: با توجه به اینکه داوران این دوره از مسابقات بین‌المللی و سطح الف کشوری هستند تقاضا داریم متسابقان به بحث داوری اعتماد داشته باشند و از اعتراضات بی‌مورد پرهیز کنند.

غلامرضا شاه میوه، نماینده هیئت داوران بخش حفظ مسابقات سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویانغلامرضا شاه‌میوه، نماینده هیئت داوران بخش حفظ مسابقات سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به اینکه امروز، سوم خردادماه در خدمت حافظان ۵ جزء و ۱۰ جزء هستیم، تصریح کرد: در رشته حفظ دو بخش قرائت و حسن حفظ داریم و مجموع این دو بخش ۷۰ درصد حسن حفظ و ۳۰ درصد مجموعه قرائت فرد(صوت، تجوید، لحن، وقف و ابتدا) را شامل می‌شود.
 
وی با اشاره به سطح داوران این دوره از مسابقات افزود: با توجه به اینکه داوران این دوره از مسابقات بین‌المللی و سطح الف کشوری هستند تقاضا داریم متسابقین به بحث داوری اعتماد داشته باشند و از اعتراضات بی‌مورد پرهیز کنند.
 
شاه‌میوه بیان کرد: اگر داوران در موردی از داوری خود تشخیص دهند که نیاز به بررسی مجدد وجود دارد از طریق ناظر مسابقات اقدام کرده و روند قانونی بازبینی را طی می‌کنند.
 
نماینده هیئت‌داوران بخش حفظ مسابقات سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: در سال‌های قبل در جشنواره ملی معمولا شاهد حضور دو داور در هر رشته مانند صوت و لحن، ترتیل، تجویز وقف و ابتدا بودیم که بنا به دلایلی و شاید بحث ریاضت اقتصادی، تعداد داوران به جز رشته حسن حفظ در هر رشته یک نفر داوری می‌کند.
 
شاه‌میوه با اشاره به اینکه در مسابقات مکانی تعبیه شده که کارنامه‌ها صادر می‌شود و متسابقان می‌توانند کارنامه خود را دریافت کنند، اظهار کرد: تعداد سطرهای مورد پرسش در دو رشته حفظ 5 جزء و 10 جزء،  ۱۲ سطر است.
 
وی با اشاره با اینکه طبق قرعه‌کشی انجام شده در روز 31 اردیبهشت‌ماه اسامی متسابقان به نوبت مشخص است، یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این مرحله موظف هستند طبق قرعه‌کشی در سالن‌های مشخص شده حضور پیدا کنند و در صورت عدم حضور پس از دو بار اعلام اسامی، طبق آیین‌نامه از گردونه مسابقات حذف می‌شوند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha