میزبانی دانشگاه قم از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور
کد خبر: 4057622
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

میزبانی دانشگاه قم از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در هفته اول خرداد ماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قم و رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره اظهار کرد: بیش از 200 هزار نفر در مراحل دانشگاهی، سراسری و ملی سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شرکت کردند که از این بین 1300 نفر به مرحله ملی راه یافتند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه قم در هفته اول خرداد ماه در 9 بخش، شامل بخش‌های معارفی، آوایی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، ونوآفرینی‌های قرآنی و در 40 رشته برگزار می‌شود، این مسابقات کاملاً حضوری است و بیش از 80 نفر داور ملی و بین‌المللی، داوری این دوره از جشنواره را به عهده دارند.

دیرباز در تشریح زمانبندی جشنواره ابراز کرد: از روز دوشنبه دوم خردادماه پذیرش متسابقین آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه سوم خرداد، مسابقات حفظ 5 جز و 10 جز؛ روز چهارشنبه چهارم خرداد مسابقات حفظ 20 جز و کل قرآن کریم و روز پنج‌شنبه پنجم خردادماه نیز مسابقات بخش معارفی شامل 11 رشته و هم‌چنین مسابقات قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پذیرش بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و نوآفرینی‌های قرآنی جشنواره در روز پنج‌شنبه، پنجم خردادماه از ساعت 15 انجام و مراسم اختتامیه جشنواره نیز عصر جمعه ششم خردادماه برگزار می‌شود.

رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه قم برای اولین بار میزبان مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کل کشور است، گفت: دانشگاه قم دو سال پیش نیز جشنواره سی‌وچهارم را در مرحله سراسری میزبانی کرد.

وی در پایان یادآور شد: میزبانی مرحله ملی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دستگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم و معارف قرآنی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد و پیام‌نور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha