حضور داوران بین‌المللی؛ نقطه قوت جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 4059662
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

حضور داوران بین‌المللی؛ نقطه قوت جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

مسئول کمیته فنی داوران آوایی سی‌وششمین جشنواره ملی مسابقات قرآن و عترت دانشجویان حضور داوران بین‌المللی قرآن در این رویداد را از نقاط قوت این جشنواره دانست.

اسدتاشمحمدعلی اسدتاش، مسئول کمیته فنی داوری آوایی در خصوص داوری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: مسابقات قرآن و عترت دانشجویان بعد از مسابقات اوقاف در کشور مهمترین رویداد قرآنی است که با توجه به حساسیتی که وجود دارد معمولا برگزیدگان جز فینالیست‌های اوقاف نیز هستند.

وی افزود: این مصاف از سال ۱۳۶۴ برای اولین‌بار توسط جهاددانشگاهی در بخش آوایی و معارفی در دانشگاه تربیت معلم تهران برگزار شد که پس از هجده سال این مسابقات به شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور واگذار و بخش‌های دیگری نیز به آن افزوده شد.

مسئول کمیته فنی داوران آوایی این دوره از جشنواره بیان کرد: این شورا از دستگاه‌های مختلف آموزش عالی کشور متشکل از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، پیام نور، علوم و معارف قرآن و علمی کاربردی است که هر کدام یک نماینده در این شورا دارند؛ ریاست این شورا را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عهده دارد در این شورا هر سال در خصوص مواردی از جمله کیفیت و کمیت، چگونگی برگزاری، حذف یا افزودن رشته‌ها و دخل و تصرف در مورد آیین نامه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

اسدتاش ادامه داد: طبق نظر شورای عالی قرآن و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی داوران بر حسب سطح مسابقات و رتبه تعیین می شوند، با توجه به جایگاه و اهمیت این جشنواره مقتضی است از داوران دارای مدرک درجه یک استفاده شود که این از نقاط قوت جشنواره بود؛ برای رعایت عدالت، داوران محترم مسابقات ترکیبی از اساتید مشهور شهرهای مختلف کشور مثل تهران، قم، اصفهان و مشهد هستند.

مسئول کمیته فنی داوران آوایی سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تصریح کرد: این مسابقات در بخش‌های مختلفی مثل حفظ، ترتیل و قرائت، هم خوانی قرآن و هم سرایی(تواشیح)، دعا خوانی و اذان برگزار می‌شود.

اسدتاش در پایان گفت: هر داور فرم‌هایی برای امتیازدهی در رشته مخصوص به خود دارد که شرکت کنندگان می‌توانند بلافاصله نتیجه مسابقه را یا به صورت کارنامه کتبی یا پیامکی دریافت کنند و اگر اعتراضی دارند طبق آئین نامه تا ساعتی فرصت دارند فرم درخواست تجدید نظر را به داور ناظر تحویل دهند تا در صورت صلاحدید داور ناظر نتایج مجددا بررسی شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha