فعالان قرآنی برای ترویج کلام الهی با مسئولان همگام باشند
کد خبر: 4059759
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

فعالان قرآنی برای ترویج کلام الهی با مسئولان همگام باشند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم با اشاره به اینکه افراد اهل قرآن باید به فکر بهره بردن جامعه و اطراف خویش از قرآن باشند، گفت: میسر نیست که مسئولان به تنهایی برای قرآنی شدن جامعه قدم بردارند بلکه فعالان قرآنی باید همگام با متولیان گام‌های جدی بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، رئیس نماد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، در مراسم افتتاحیه سومین روز از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که امروز، پنجم خردادماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به داوران و متسابقان از سراسر کشور، اظهار کرد: تلاش مستمر دانشجویان در عرصه قرآنی در این روزهای جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن از خودش سخن می‌گوید قرآن بر ما و برای ما نازل شده است، دقت در این سخن نشان می‌دهد که نزول قرآن مرتبه‌ای دارد و باید از آن مرتبه پایین بیاید و به مراتبی نزول کند تا در اختیار ما قرار بگیرد که صعود را به ارمغان بیاورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم افزود: قرآن برای انسان نازل می‌شود که در پایین‌ترین مرتبه عالم ماده واقع شده تا جایی که هر فردی قرآن را همراهی کند، حبل متین و ریسمان محکم الهی به رستگاری را چنگ زده است.

نوروزی بیان کرد: اگر در قرآن قرائت، صوت خوش، لحن خوش و نگاه معارفی داریم همگی باید در راستای بالا بردن خویش و رسیدن به رستگاری باشد.

وی اضافه کرد: معادلات مادی در دنیای امروز جوابگو نیست اما طبق سنن قرآنی شاهد وقایعی بودیم که نشان می‌دهد قرآن کتاب تمام روزها و لحظات ماست.

نوروزی با اشاره به اینکه سفره قرآن را برای ما باز کردند تا بالا برویم، گفت: قرآن به اندازه‌ای که در جان ما جا گرفته است مرتبه می‌گیریم؛ افراد اهل قرآن با قرآن و معارف آن محشور هستند و زندگی قرآنی دارند اما این کافی نیست بلکه باید به فکر بهره بردن جامعه و اطراف خویش از قرآن باشند. 

وی با اشاره به اینکه میسر نیست که مسئولان به تنهایی برای قرآنی شدن جامعه قدم بردارند بلکه افراد اهل قرآن باید در این راستا همگام با متولیان گام‌های جدی بردارند، یادآور شد: ضرور دارد گاهی اوقات جمع‌های کوچک حتی با 4 نفر و با سن پایین تر از خودمان تشکیل دهیم. ترویج قرآن به تک تک افراد قرآنی نیاز دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha