محاسبات مادی عامل عدم همراهی با ولی و امام زمان(عج) است
کد خبر: 4075487
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

محاسبات مادی عامل عدم همراهی با ولی و امام زمان(عج) است

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) قم با بیان اینکه محاسبات مادی از عوامل عدم همراهی با ولی و امام زمان(عج) است، گفت: شیطان همیشه ما را از فقر می‌ترساند تا از پایبندی به حق کوتاه بیاییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی الیاسی، سخنران هیئت خادم الرضا(ع)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی الیاسی، سخنران هیئت خادم‌الرضا(ع)، 11 مردادماه در مراسم عزاداری شب پنجم محرم هیئت خادم‌الرضا(ع) که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، با اشاره به عدم توفیق همراهی عده‌ای با امام حسین(ع) در حماسه کربلا، گفت: از عوامل عدم همراهی با ولی و امام زمان(عج)، محاسبات مادی ماست و شیطان همیشه ما را از فقر می‌ترساند تا از پایبندی به حق کوتاه بیاییم.
 
وی با بیان اینکه اگر قانون رزق و روزی را شناختیم می‌دانیم چه کارهایی را انجام دهیم و از چه اموری بپرهیزیم؛ مثلا خداوند می‌فرماید گناه موجب کاهش روزی است، افزود: استغفار جهت افزایش روزی است؛ امیرالمؤمنین(ع) به شخصی که از بی‌رزقی شکوه داشت فرمودند که نکند استغفار نمی‌نمایی؟
 
استاد حوزه علمیه افزایش نعمت به‌وسیله شکر آن را یک قانون الهی دانست و گفت: این قانون به صراحت در قرآن کریم آمده است؛ لان شکرتم لازیدنکم؛ پس شکر نعمت عامل افزایش نعمت است و جمع کردن اموال و وابسته شدن به آن یکی از عوامل اصلی کاهش نعمات الهی است.
 
الیاسی با اشاره به لزوم کمک کردن به نیازمندان، افزود: اگر از کنار فقیر و نیازمندی به راحتی و با بی‌تفاوتی بگذریم و اگر از صله رحم خودداری کنیم نباید توقع افزایش روزی داشته باشیم. 
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ترس از آینده نداشته باشیم باید قوانین الهی را بشناسیم و از آن‌ها پیروی کنیم، گفت: «خیرالامان، امان من الله»؛ اگر کسی می‌خواهد از عذاب الهی در امان باشد باید امامش را یاری کند و این امر محقق نمی‌شود مگر با شناختن قوانین الهی و دل کندن از دنیا.
 
یادآور می‌شود، مراسم عزاداری هیئت و کانون خادم‌الرضا(ع) از شب اول محرم به مدت 10 شب از ساعت ۲۱ با مداحی حسن عطایی و سیدرضا تحویلدار و با حضور آقایان و بانوان در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha