حضور افتخاری دختر 8 ساله در مسابقات قرآن قم
کد خبر: 3994786
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

حضور افتخاری دختر 8 ساله در مسابقات قرآن قم

انسیه فرپور، هشت سال و 10 ماه سن دارد و امسال به کلاس سوم می‌رود، او حافظ 4 جزء از قرآن است که به عنوان حافظ افتخاری در چهل و چهارمین مسابقات اوقاف قم حضور پیدا کرده است.

فرزندان با حضور در مسیر قرآن فردی تاثیر گذار باشند نه تاثیر پذیربه گزارش ایکنا از قم، دخترم هشت سال و 10 ماه سن دارد و امسال به کلاس سوم می‌رود، او حافظ چهار جزء از قرآن است که به‌عنوان حافظ افتخاری در چهل‌وچهارمین مسابقات اوقاف قم حضور پیدا کرده است؛ زهرا نیکو، مادر این کودک حافظ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، گفت: مسابقات این گروه سنی یعنی گروه سنی دخترم اسفندماه برگزار می‌شود و از این که شرایطی فراهم می‌کنند تا افراد بتوانند خودشان را محک بزنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به علت حضورشان در چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف قم، بیان کرد: بنده به همراه دخترم به زیارت امامزاده سید علی(ع) رفته بودم که متوجه شدم در مجتمع فرهنگی این امامزاده مسابقات قرآن در حال برگزاری است و از مسئولین مسابقه تقاضا کردم که اجازه بدهند تا فرزندم به صورت افتخاری وارد شود و خودش را در شرایط بزرگتر ببیند تا اعتماد به نفسش تقویت شود هرچند به خاطر شرایط کرونا هنوز در هیچ مسابقه‌ حضوری تا به حال شرکت نکرده و این اولین باری است که او در چنین شرایطی قرار می‌گیرد.

زهرا نیکو بیان کرد: دخترم چهار سال و سه ماه داشت که روخوانی قرآن را در مؤسسه جامعة‌القرآن شروع کرد که یک دوره یک ساله توقف داشت، چراکه احساس کردم خیلی تمایل ندارد و مجدد با درخواست خودش این موضوع را انتخاب کرد.

وی گفت: در حفظ قرآن استمرار در مرور از جمله شرایطی است که به نوعی یک ضرورت است، یعنی به محض اینکه از مرور دست بکشیم حفظیات فراموش می‌شود؛ به‌طور مثال انسیه جزء 29 و 30 را در وقفه‌ یک ساله‌ای که داشت فراموش کرد اما بعد از شروع مجدد توانست حفظ کند.

نیکو با اشاره به اینکه تاریخ مشخصی برای پایان کرونا وجود ندارد، افزود: این یک اشتباه است که ما به خاطر ترس از وجود این ویروس مثلا از شرکت در مسابقه امتناع کنیم و بهتر است با این موضوع کنار بیاییم و کنار آمدن هم یعنی رعایت پروتکل‌ها نه بیرون نرفتن، چون بیرون نرفتن دلیلی بر عدم ابتلا به بیماری کرونا نیست.

وی با اشاره به اینکه من خودم حافظ قرآن نیستم، گفت: با توجه به شرایطی که از لحاظ فرهنگی شاهدیم، ما خانواده‌ها باید بچه‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کنیم و پایه و مبنای شخصیتی آن‌ها را طوری بنا کنیم که خودشان بتوانند راه درست را پیدا کنند.

کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت: همسر من دکترای عمران دارد و ما درصدد این هستیم که دخترانمان با حضور در مسیر قرآن در نهایت در زمینه مفاهیم کار کنند و مفهوم مسلمانی را درک کنند.

وی بیان کرد: ما امروزه خیلی افراد را می‌بینیم که اتفاقا از پوشش زیادی هم برخوردار هستند اما مبنای اعتقاداتشان صرفا تقلیدی است که تقلید ممکن است روز به روز تغییر کند؛ لذا سعی ما یعنی من و پدرشان بر این است که ما این راه را برایشان شروع کنیم و خودشان ادامه و بسط دهند و در نهایت فردی تأثیرگذار باشند نه تأثیرپذیر.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha